توزیع رایگان اقلام بهداشتی در کشور به همت سازمان‌های مردم نهاد

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از تولید و توزیع رایگان کالاهای ضروری بهداشتی در مناطق محروم به منظور مقابله با کرونا به همت تشکل‌های جوانان خبر داد.

توزیع رایگان اقلام بهداشتی در کشور به همت سازمان‌های مردم نهاد

به گزارش مملکت‌آنلاین، محمدمهدی تندگویان روز چهارشنبه گفت: انجیوها (سازمان‌های مردم نهاد) به عنوان سازمان‌های داوطلبانه نقش مهمی در عرصه‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا می‌کنند.

وی با بیان این که این اقدامات در زمینه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سازی، تغییر و تحول در حوزه اشتغال و خدمات اجتماعی طبقه‌بندی می‌شود، ادامه داد: تولید و توزیع رایگان اقلام بهداشتی ضروری برای نیازمندان از اسفندماه سال ۹۸ و ارسال بسته های معیشتی در مناطق حاشیه‌نشین از اقدامات اصلی سمن‌ها در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

تندگویان تصریح کرد: برخی از روستاهای کشور نیز با بهره‌گیری از آموزش سازمان‌های مردم نهاد در خصوص کاشت و برداشت محصول، توزیع و بسته‌بندی و نظایر آن اقدام به تولید و صادرات محصولات کشاورزی کرده‌اند.

به گفته وی، تامین کالاهای بهداشتی برای عزاداران محرم و صیانت از سلامت سوگواران حسینی در مراسم عزاداری نیز از اقدامات مهم تشکل‌های جوانان در ایام محرم است.

تندگویان تاکید کرد: هر یک از موضوعات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که از طرف مقام معظم رهبری در ۳ سال گذشته عنوان شد، توسط تشکل‌های جوانان به مرحله عملیاتی رسیده است.

رزمایش همت جوانانه – کمک مومنانه

وی افزود: به عنوان مثال، در ماه رمضان طرح رزمایش همت جوانانه – کمک مومنانه با تعین یک سهمیه مشخص (پوشش ۲۲۰ هزار خانوار در سراسر کشور) به همراه سهمیه جدول استانی به هر یک از استان‌ها ابلاغ شد.

تندگویان ادامه داد: براساس این طرح ۴۴۰ هزار خانوار با هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد تومان (از طریق حمایت خیرین، مشارکت‌های مردمی و...) تحت پوشش این رزمایش قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۷ هزار شغل با هدف توسعه فرهنگ تشکل‌گرایی در سال ۹۸ اضافه کرد: جامعه جوانان موظف به سیاست‌گذاری در عرصه اشتغال است و راه‌اندازی کسب وکار و اشتغال‌زایی به صورت مستقیم از جمله وظایف وزارت ورزش وجوانان محسوب نمی‌شود، اما پایگاه اصلی این هسته‌های شغلی نقاط روستایی است و این کسب وکارها با هدف مهاجرت از شهرها به مناطق روستایی انجام پذیرفت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص روش بیان اعتراضات و مطالبات جوانان یادآور شد: شکل‌گیری ساختارهای مدنی در کشور به طور حتم موجب شکل‌گیری رفتارها و اعتراضات مدنی می‌شود،  اما این خواست‌ها و مطالبات مردمی باید پاسخ داده شود؛ زیرا تعریف روش اعتراض مدنی بدون دستیابی به اهداف اثربخش نخواهد بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر