شما هم هشتگ «اعدام کنید» راه بیندازید/ ۱۰ نکته دربارۀ حمله به سلبریتی‌ها

آقای مهدی نصیری هم معتقد است این احکام توجیه عقلی و شرعی ندارد. آقای ضرغامی هم به تغییر امیدوار است.با این دو، حراستِ کجا برخورد کند؟!

شما هم هشتگ «اعدام کنید» راه بیندازید/ ۱۰ نکته دربارۀ حمله به سلبریتی‌ها

به گزارش مملکت‌آنلاین، سروش بامداد در عصر ایران نوشت:  روزنامۀ وزین کیهان در واکنش به هشتگ «اعدام نکنید» جمعی از بازیگران نوشته است: «پس از ایجاد جریان حمایت از سه سارق مسلح که به اعدام محکوم شده‌اند باز هم جمعی از به اصطلاح سلبریتی‌ها که اغلب شان در جریان انتخابات سال ۹۶ نیز مردم را فریب داده بودند به ترویج و تقویت یک دروغ بزرگ دیگر کمک کرده‌اند.»

این روزنامه با نام بردن از ۱۷ بازیگر و سینماگر از آنان به عنوان «سلبریتی‌های کم سواد و ابزار فریب و انحراف مردم و حامی سارقان مسلح» یاد کرده و از حراست صدا وسیما و ارشاد خواسته فهرست آنان را مد نظر قرار دهد، چون با «ضد انقلاب و ترامپ» همراهی کرده‌اند در حالی که «با آنتن صدا وسیما اوج گرفته و با بودجه وزارت ارشاد پیش رفته‌اند».

 

به این بهانه ۱۰ نکته را می‌توان یادآور شد:

۱. اگر هشتگ «اعدام نکنید» هم‌سویی با ترامپ است چون او نیز همین خواست را دارد، چرا خودشان با امکانات انبوهی که در اختیار دارند هشتگ «اعدام کنید» راه نمی‌اندازند تا ببینیم کدام بازیگران از آن حمایت می‌کنند. در این صورت می توانند از حراست ارشاد و صدا و سیما بخواهند این فهرست را هم منظور کنند و هر چه «نقش اول» است و هر چه «دستمزد بالا»ست به آنان بدهند و حتی اجرای مراسم اعدام را هم به این امضاکنندگان بسپارند و این آیین را به صورت زنده و مستقیم از تلویزیون پخش کنند.

۲. اگر قرار باشد همواره وارونۀ آمریکا موضع بگیریم چرا در سقوط صدام حسین و طالبان و حمله به صرب‌ها در ماجرای بوسنی هرزگوین، مواضع رسمی ما عکس آمریکا نبود؟

۳. مگر نمی‌گفتند این توییت ها واقعی نیست و ربات است؟ ربات‌ها را که به حراست صدا وسیما و ارشاد ارجاع نمی دهند.

۴. ۲۳ سال قبل و در آستانۀ انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ وزیر وقت ارشاد (مصطفی میرسلیم) هنرمندان را به خاطر حمایت از خاتمی تهدید کرد و هشدار داد و توجه آنان را به احتمال پیروزی نامزد رقیب جلب کرد. آقای میرسلیم این روزها سر در گریبان است یا در مجلس قدم می‌زند و تنهاست و حمایت نمی‌شود. در‌افتادن با جماعت اهل ذوق و هنر شایسته نیست.

۵. در انتخاباتی که شورای نگهبان ده‌ها نفر و از جمله رییس جمهوری سابق را هم رد‌صلاحیت کرد و نهایتاً تنها ۶ نفر مجال حضور پیدا کردند و با انصراف دو نفر ۴ نفر باقی ماندند و دو نامزد اصلی هم هر دو روحانی و با ۴۰ سال سابقۀ مدیریت ارشد در جمهوری اسلامی بودند، هنرمندانی از یکی از کاندیداهای مورد تأیید نظام حمایت کردند. کجای این کار فریب‌کاری است؟ تشویق به مشارکت کنند جرم است. تشویق به غیبت کنند هم جرم است. چه کار کنند جرم نیست؟ فقط حمایت از نامزد مورد علاقۀ خودشان؟!

ضمن این که اگر ترامپ، زیر برجام زد و وعده‌های روحانی محقق نشده مردم فریب‌خورده و منحرف‌اند و حامیان، مقصر؟ با این حساب اگر امسال قرار‌داد ۲۵ ساله با چین امضا شود ولی سه‌سال بعد چینی‌ها زیر آن بزنند رییس جمهوری بعدی مقصر است؟

۶. یک‌جا از این سلبریتی‌ها به عنوان «کم‌سواد» یاد شده و جای دیگر «اوج‌گرفته و پیش‌رفته»؟ در اوج‌اند و پیش‌رفته یا کم سواد؟

۷. چگونه است که روزی که برخی از همین سلبریتی‌ها هشتگ می‌زدند «پشیمانیم» قند، توی دل بعضی‌ها آب می‌شد ولی اگر بخواهند در اعدام سه جوان شتاب نشود و بهانه به دست ترامپ (قاتل سردار سلیمانی) ندهیم فریب‌کارند؟

۸. مدیر مسؤول و سردبیر سابق کیهان (آقای مهدی نصیری) نوشته است: «در نظامی که با برخی مسؤولان سهل‌انگار، فاسد‌پرور و فاجعه‌آفرین برخورد تأدیبی بایسته نمی‌شود، اعدام جوان مسلح فریب‌خورده هم توجیه عقلی و شرعی ندارد. شیوۀ حکم‌رانی را باید اصلاح کرد.» دربارۀ آقای مهدی نصیری، حراستِ کجا تصمیم بگیرد؟!

۹. رییس اسبق صدا و سیمایی که از حراست آن خواسته‌اند با بازیگران برخورد کند نیز اظهار امیدواری کرده احکام «سه متهم حوادث آبان ۹۸» تغییر پیدا کند. کدام حراست، دربارۀ آقای ضرغامی تصمیم بگیرد؟ حراست صدا و سیما یا حراست ارشاد؟

۱۰. در اوج جنگ سرد به پیشنهاد سناتور جوزف مک‌کارتی فهرستی از بازیگران هالیوود که به سوسیالیسم متمایل بودند تهیه و ممنوع-کار شدند تا جایی که نابغۀ تمام تاریخ سینما - چارلی چاپلین- را هم در‌برگرفت. آیا اکنون و به بهانۀ این هشتگ، در پی مک کارتیسم ایرانی هستند؟

منبع: عصر ایران

ارسال نظر