آیت‌الله علم‌الهدی: طرح‌های سابق مقابله با کرونا جوابگو نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طرح‌ها و دستورالعمل‌هایی که روزهای اول برای مقابله با کرونا و ایجاد محدودیت وجود داشت اکنون جواب نمی‌دهد مسوولان باید با شرایط امروز پروتکل‌هایی تدوین کنند تا مردم از این ویروس نجات پیدا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی: طرح‌های سابق مقابله با کرونا جوابگو نیست

به گزارش مملکت‌آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در همایش جهادگران سلامت خراسان رضوی افزود: مردم از این ویروس ترس دارند اما آنچه باعث می‌شود برخی پروتکل‌ها مراعات نشود بخاطر استیصال از این ویروس است. مردم می‌ترسند اما می‌خواهند کسب درآمد کنند تا زندگی آنها از هم ‌متلاشی نشود.

وی ادامه داد: بر اثر رعایت محدودیت‌ها مردم دچار استیصال شدند. روز اول مردم فکر کردند کار یکی دو ماه است و در خانه نشستند اما دیدند کار چند روز نیست و ویروس ادامه دارد.

امام جمعه مشهد گفت: باید رعایت بهداشت را جدی بگیریم و پروتکل‌های عمومی اجرا شود و صدا وسیما بیان کند تا مردم از این خطر نجات پیدا کنند. با این وضعیت خاص باید به جایی برسیم که رعایت بهداشت همانند پوشیدن لباس و کفش مساله عادی زندگی شود.

وی افزود: رعایت بهداشت به وجوب شرعی می‌رسد چرا که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید با دست خودتان خود را به هلاکت نیندازید. در شرایط امروز اگر کسی ملاحظه و بهداشت را رعایت نکند، حرام شرعی و از طرفی حفظ محدودیت‌ها واجب شرعی است. شاید به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب فتوا هم بدهند رعایت بهداشت واجب شرعی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اقدامات کادر درمان برای مقابله با کرونا ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری فرمودند باید تمدن نوین اسلامی را به همه دنیا نشان دهیم و حتی ظهور را مبتنی بر این دانستند که تمدن اسلامی را به دنیا نشان دهیم. در این ماجرای کرونا بسیجیان ایثارگر با فعالیت‌های خود تمدن نوین اسلامی را به دنیا نشان دادند از بالاترین مقام تا دانشجو فداکاری‌هایی کردند که در هیچ جای دنیا نمونه نداشت.

وی گفت: ۲۰۰ سال است که مدرنیته ظهور کرده و در صدد سلطه بر جهان است و شکست خورده است. این تمدن مورد نفرت مردم دنیا قرار گرفته و محصول آن جنگ جهانی اول و دوم و نابکاری و بی بندوباری است. در خود آمریکا مردم این کشور پرچم آمریکا را آتش زدند.

امام جمعه مشهد افزود: در این وضعیت بسیجیان و کادر درمان به عنوان ایثارگران سپاه امام عصر(عج) ابزار زمینه سازی ظهور را که رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند نشان داده و عملی کردند. 

وی ادامه داد: دشمن تلاش کرده که بگوید نخبگان کشور در جریان دفاع از انقلاب حضور ندارند و مدافعان انقلاب از عوام هستند. با ایثارگری و فداکاری که در عرصه علوم پزشکی صورت گرفت مشخص شد، انقلاب جوهر گرانبهایی است و جامعه نخبگان وابستگی خود را با آن حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: احساس به دین، اسلام، اعتقاد به انقلاب اسلامی و جریان ولایی است که متخصصان با همه وجود شبانه روز پای کار و مداوای بیماران می‌آیند. از اینکه به وجود بقیه الله یاری رساندید و زمینه تعجیل آن حضرت را فراهم کردید و تمدن نوین اسلامی را به دنیا نشان دادید تشکر می‌کنیم.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور هم گفت: کادر درمانی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و امروز هم در صف مقدم مقابله با ویروس کرونا در شرایط سخت و با لباس‌های مخصوص خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

دکتر شاهین محمدصادقی با بیان اینکه کادر درمانی در مقابله با کرونا برای نجات جان مردم خطرها را به جان می‌خرند افزود: این مایه مباهات و افتخار و نشانگر دلداگی به اسلام، مردم، کشور و انسانیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در هفته های اخیر مراجعان سرپایی، تعداد بستری و فوتی های ناشی از کرونا در استان افزایش داشته است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: با توجه به اینکه در این چند ماه تجربه بسیار خوبی در مقابله با این ویروس کسب کردیم، اگر این تجربیات را رعایت کنیم نباید نگران باشیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۹۵۸ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر