ابتلا به کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی ۱۶۸۰ مورد جدید کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار موارد ابتلا به این بیماری در کشور از مرز ۱۰۰هزار تن گذشت.

 دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید.

به گزارش مملکت‌آنلاین و به نقل از ایسنا، به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت:  ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید چند باره بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور گفت: بی‌تردید افزایش نسبی موارد بیماری طی روزهای اخیر به رفتار خودمان بازمی‌گردد؛ به طوری که حتی موارد تردد و مسافرت‌های غیرضرور را شاهد هستیم. امیدواریم با دقت بیشتر مردم و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از سوی آنها، طی روزهای آتی شاهد کاهش مجدد موارد ابتلای جدید به بیماری در سراسر کشور باشیم.

 

ارسال نظر