واکسن تجربی ضد ویروس کرونا به آزمایشگاه رفت

یک شرکت بیوتکنولوژی پس از شش هفته تلاش، واکسن تجربی ویروس کرونا را برای تاییدیه‌های بیشتر به آزمایشگاه ارسال کرد.

واکسن تجربی ضد ویروس کرونا به آزمایشگاه رفت

به گزارش مملکت‌آنلاین، یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی مدعی شده است که واکسن تجربی ضد ویروس کرونا را ساخته و تحویل مقامات دولتی داده است. به گفته مدیر این شرکت، آزمایشات اولیه واکسن می‌تواند در ماه آوریل آغاز شود، اما روند آزمایش و تاییدیه‌ها حداقل یک سال طول می‌کشد.

مدیر این شرکت روز دوشنبه در بیانیه‌ای اظهار کرد: اولین دسته واکسن ویروس کرونا با نام mRNA-۱۲۷۳ به موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ارسال شده است.

به گفته محققان این شرکت فاز یک این مطالعه در اولین ویال‌های واکسن آزمایشگاهی برای استفاده در ایالات متحده استفاده می‌شود که به طور معمول شامل آزمایش واکسن بر روی تعداد کمی از انسان‌های سالم است.

وال استریت ژورنال که نخستین بار گزارش پیشرفت این بیماری را ارائه می‌داد، گفت که دو دوز واکسن روی ۲۵ داوطلب آزمایش می‌شود تا ببینیم آیا پاسخ ایمنی ایجاد شده در برابر ویروس مقاومت می‌کند یا خیر.

حتی اگر کارآزمایی بالینی موفقیت آمیز باشد، قبل از اعاده واکسن به طور گسترده لازم است آزمایش‌ها و تاییدیه‌های بیشتری روی آن انجام شود.

مقامات بهداشتی و شرکت‌های داروسازی بسیاری در سراسر جهان برای شناسایی روش‌های درمانی یا واکسن برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا که در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده است، بدون فوت وقت مشغول کار هستند.

طبق اظهارات محققان حتی در صورت موفقیت آمیز بودن این واکسن، حداقل یک سال تا ۱۸ ماه زمان می‌برد که یک واکسن برای استفاده عموم در دسترس قرار بگیرد. غول‌های داروسازی در جهان بر روی این واکسن کار می‌کنند.

با وجود آنکه هنوز واکسن آزمایشی تولید شده توسط این شرکت تایید نشده است، اما سرعت ایجاد آن، نشان دهنده دستیابی به موفقیت است. تولید واکسن سارس هم ۲۰ ماه زمان برد تا بتوان آن را وارد بازار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر