داخلی سازی واگنهای وارداتی مترو به ۵۰ درصد رسید
مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران گفت: با اجرای برنامههای توسعهای در حوزه حملونقل ریلی پایتخت، میزان داخلیسازی واگنهای وارداتی از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته و همزمان تولید واگنهای داخلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش مملکت آنلاین از اعلام شهرداری تهران، علیرضا شیخطاهری با اشاره به فعالیت یکهزار و ۵۲۱ دستگاه واگن در خطوط هفتگانه متروی تهران اظهار کرد: متروی تهران روزانه بیش از ۲ میلیون مسافر را جابجا میکند و در حال حاضر حدود ۹۵ درصد ناوگان با وجود محدودیتهای ناشی از تحریمها و مشکلات اقتصادی در حال خدمترسانی است.
وی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی و پاک از اولویتهای مدیریت شهری است، افزود: توسعه خطوط ایستگاهها و ناوگان به صورت همزمان دنبال میشود و برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها، تعداد واگنهای مترو باید در سالهای آینده به حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران با اشاره به اجرای همزمان برنامه واردات و تولید داخلی واگنها، اضافه کرد: در کنار واردات واگن از چین، عملیات اورهال، نگهداری و تعمیرات ناوگان موجود نیز با جدیت دنبال میشود و این موضوع نقش مهمی در حفظ آمادگی ناوگان داشته است.
شیخطاهری با بیان اینکه سطح داخلیسازی واگنها در گذشته از ۳۰ درصد فراتر نرفته بود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، داخلیسازی واگنهای وارداتی به ۵۰ درصد افزایش یافته و در بخش تولید داخلی نیز قرارداد ساخت ۱۵ رام قطار با هدف دستیابی به داخلیسازی ۸۵ درصدی منعقد شده است.
وی همچنین از افزایش ظرفیت قرارداد تأمین واگن با چین خبر داد و گفت: تعداد واگنهای این قرارداد از ۶۳۰ دستگاه به هزار و ۷۱ دستگاه افزایش یافته و پیشبینی میشود با اجرای آن، تعداد واگنهای مترو تهران طی پنج سال آینده به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.
این مسئول با تأکید بر تداوم روند تولید داخلی، یادآور شد: در سالهای اخیر ۲ رام قطار ملی تولید و وارد خطوط ۲ و ۴ متروی تهران شده است که عملکرد آنها مطابق استانداردهای عملیاتی و همپای سایر قطارهای فعال ارزیابی میشود.
انتهای پیام/
ارسال نظر