افزایش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر به ۵۲۰۰ مگاوات تا پایان امسال

رئیس سازمان ساتبا گفت: در پایان سال جاری به ۵۲۰۰ مگاوات ظرفیت منصوبه تجدیدپذیرها خواهیم رسید.

به گزارش مملکت آنلاین، محسن طرزطلب، رئیس سازمان ساتبا در حاشیه مراسم تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در شتاب‌بخشی توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت اسمی منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از مرز ۳۷۰۰ مگاوات گذشته است، اما هنوز ۸۷۰ مگاوات هنوز رویت‌پذیر نشده، چرا که دستورالعمل‌هایی که وزارت نیرو و مدیریت شبکه برق برای رویت‌پذیر شدن نیروگاه‌های منصوبه درنظر می‌گیرند، کمی زمان بر است.

وی افزود: از مجموع ۳۷۰۰ مگاوات، چیزی در حدود ۳۴۰۰ مگاوات به شبکه برق متصل شده و برق را به شبکه تزریق می‌کند و ۸۷۰ مگاوات نیز که هنوز رویت‌پذیر نیست، بعدا به این رقم افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان ساتبا خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با مدیریت شبکه برق، توانیر و بخش برق وزارت نیرو داشتیم تا به‌اتصال نیروگاه‌های آماده به شبکه برق سرعت داده شود که نیاز دارد هماهنگی‌هایی بین ما و شرکت‌های برق منطقه‌ای صورت بگیرد تا این‌کار میسر شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که اعلام کردیم برای پایان سال ۱۴۰۴، رسیدن ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۵۲۰۰ مگاوات است، اما بنا داریم با توجه به تأکید رئیس جمهور و وزیر نیرو، در اواخر بهمن‌ماه، جشنی برای ۵۰۰۰ مگاواتی شدن ظرفیت تجدیدپذیرهای کشور برگزار کنیم.

طرزطلب تصریح کرد: اگر همراهی بهتری برای تأمین مالی و اقدامات اجرایی سرمایه‌گذاران صورت بگیرد، به اعداد مدنظر در توسعه تجدیدپذیرها خواهیم رسید.

وی افزود: در پایان سال جاری به ۵۲۰۰ مگاوات ظرفیت منصوبه تجدیدپذیرها خواهیم رسید و اگر با تلاشی که در حال انجام است، در زمینه تخصیص ارز مشکلات رفع شود، تا ابتدای تابستان به ۷۰۰۰ مگاوات و تا پایان تابستان به ۱۱۰۰۰ مگاوات خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر