فاز ۲ آزاد راه تهران - شمال اجرایی شود

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی ضمن بازدید از اجرای فاز یک آزاد راه تهران- شمال از دولت خواست تا فاز دو همانند فاز اول وارد مرحله اجرایی شود و کارگاه های راهسازی موجود به جای جمع‌آوری به فاز دو منتقل شوند.

فاز ۲ آزاد راه تهران - شمال اجرایی شود

به گزارش مملکت‌آنلاین، سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه بازدید از وضعیت ایمنی آزادراه تهران – شمال، افزود: جدی ترین مساله بعداز راه اندازی این فار، ایمن سازی آزادراه و ایمنی تردد است.

وی ادامه داد: یکی از محورهای پرتراکم کشور، محور تهران به شمال است که تا قبل از افتتاح این آزادراه از چهار محور تردد صورت می گرفت و در ایام خاص و پیک ترافیک از جمله در تعطیلات، بیش از سه میلیون تردد رفت و برگشت را تجربه می کرد که مشکلات عدیده ای را در بخش ترافیک به وجود می آورد.

هادیانفر با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته، این آزادراه به طول ۳۲کیلومتر در فاز اول به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: فازهای دو و سه نیز درحال احداث است، ضمن تشکر از دولت و مسئولان امر در این خصوص، از دولت درخواست داریم تا فاز دو همانند فاز یک وارد فاز اجرایی شود و کارگاه‌های راهسازی موجود  به جای جمع آوری به فاز دو منتقل شوند.

رئیس پلیس راهور گفت: همکاران ما در پلیس راهور از ابتدای امسال و در طول این مدت بازدیدهای متعددی از این آزادراه داشتند که جدی ترین مساله بعد از راه اندازی، ایمن سازی آزادراه و ایمنی تردد است به گونه ای که بهره برداری از این آزادراه قطعا تسهیل کننده در تردد خواهد بود و بار ترافیک تهران – کرج و ورودی سد امیرکبیر کاهش پیدا خواهد کرد.

هادیان فر افزود: آن چه به عنوان چالش جدی در این آزادراه وجود دارد، بحث تلاقی آزادراه(رفت و برکشت) به شهرستانک است که باید برای آن چاره ای بیاندیشند که بار ترافیک در این نقطه نداشته باشیم.

وی درباره ظرفیت تردد قطعه اول آزاد راه گفت: روزانه بیش از ۲۵ تا ۳۰هزار تردد می تواند در قطعه اول صورت پذیرد، در روزهای عادی مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما بیشترین نگرانی ما در ایام پیک ترافیک است و در نقطه تلاقی آزادراه به شهرستانک و تونل شماره۱۶ که طول آن به ۵کیلومتر می رسد، است.

هادیانفر همچنین درباره زمان بهره برداری فاز اول این آزاد راه افزود: همه اراده شان بر این است که این طرح در اسفند ماه امسال و قبل از نوروز ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر