لاریجانی: بیانیه گام دوم انقلاب کلان‌ترین جهت‌گیری کشور را مد نظر قرار داده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد یأس در مردم ایران هستند.

لاریجانی: بیانیه گام دوم انقلاب کلان‌ترین جهت‌گیری کشور را مد نظر قرار داده است

به گزارش مملکت‌آنلاین، علی لاریجانی در همایش بین المللی گام دوم انقلاب، الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز که صبح امروز (چهارشنبه)در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: اگر به صحنه اجتماع و بین الملل نگاه کنید می‌بینید که آمریکایی ها بر ایجاد یأس و شکاف بین حاکمیت و مردم تمرکز کرده‌اند، این شگردی است که آنها دنبال می‌کنند و مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب اشاراتی به آن دارند.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را  جزء اسناد استثنایی و مهم کشور عنوان و خاطرنشان کرد:‌ پس از دوره چهل ساله انقلاب این بیانیه تنظیم شده، معمولا ۴۰ سالگی سن پختگی برای فرد و جامعه است. لذا یک تجربه غنی پشت آن وجود دارد و در واقع حاصل ۴۰ سال گذشته در این منظومه وجود دارد و توسط شخصی تنظیم شده که خود جزء استوانه های انقلاب قبل و بعد از پیروزی آن بوده و همه زوایای کشور تسلط دارد.

لاریجانی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب کلان‌ترین جهت گیری کشور را مد نظر قرار داده، یادآور شد: این بیانیه همچنین بسیار خیرخواهانه است و منظومه حکمت انقلاب اسلامی در آن دیده شده است و کار را برای حکمرانان و مردم سخت کرده است. خطاب این بیانیه هم حاکمیت و هم مردم هستند ولی محور آن جوانان هستند. در جلساتی که با مقام معظم رهبری درباره‌ی گام دوم صحبت کردم، ایشان نقطه ثقل گام دوم را جوانان می‌دانند. در واقع آن کسی که نگارنده حکمت است توجه اصلی‌اش به تحولی است که جوانان باید ایجاد کنند، گام دوم قرار است نفس و جان جدیدی به انقلاب بدهد و محور آن هم جوانان هستند که انگیزه کافی برای تحول دارند.

لاریجانی با اشاره به نقش جوانان در ساماندهی حکومت از پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام گفت: باید توجه کرد که چطور می‌توان جوانان را آماده کرد که هم در صحنه مدنی و هم در صحنه حکمرانی نقش آفرینی داشته باشند.

وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: ترس و ناامیدی را از خود برانید که ریشه‌ای ترین امر در جهاد فعلی ما است اگر هر تحولی بخواهد در کشور رخ دهد در فضای امیدوار کننده امکان پذیر است. در انقلاب اسلامی هم امید به تحول بود که تحول را رقم زد و امام (ره) روحیه امیدواری را ایجاد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه فضای کشور باید فضای حرکت به سوی هدف متعالی و امید به تحول باشد، در نقش رسانه‌ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر دفاع ابدی از نظام انقلاب اسلامی تاکید دارند. از ابتدای انقلاب عده‌ای می‌گفتند نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و باید به دنبال ساختار نظام برویم. دیگر انقلاب معنایی ندارد و باید داخل نظام حیات سیاسی داشته باشیم. گاهی از زبان سیاسیون هم این را می‌شنویم اما انقلاب اسلامی حرکتی زنده است و امتداد زمانی دارد. زیرا نظام همیشه نیاز به حرکت انقلابی دارد و آنچه به نظام محتوا می‌دهد انقلاب اسلامی است. اگر تاکید رهبری بر این است که انقلاب اسلامی باید تداوم و حیات داشته باشد، برای این است که یکی فرم و دیگری محتواست و باید زنده بماند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر