آغاز دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی‌ها، قهوه، چای و صنایع وابسته

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۳ درصدی صادرات قهوه و نوشیدنی ها طی سال گذشته خبر داد و گفت: صنعت نوشیدنی ها و قهوه در دوران ۱۲ روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران بدون محدودیت محصول به بازار عرضه کرد.

آغاز دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی‌ها، قهوه، چای و صنایع وابسته

به گزارش مملکت آنلاین، ابراهیم شیخ روز چهارشنبه در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی‌ها، قهوه، چای و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با اشاره به فعالیت‌ ها و دستاوردهای صنعت نوشیدنی کشور در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن افزود: این نمایشگاه به شکل منظم و مرتب با دکوراسیون عالی و گفت‌وگوهای تجاری اثربخش و بازدیدکنندگان پرشور و پرنشاط در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: در دوران جنگ، صنعت نوشیدنی کشور با رشد و افزایش تولید روبه‌رو بوده است.

شیخ تصریح کرد: در آن زمان، تولیدات مورد نیاز مردم بدون محدودیت در قفسه‌ها عرضه می‌شد و به ویژه در حوزه آب معدنی، صنعت به صورت جهادی عمل کرد.

وی از کارگران، مدیران و کارخانه‌هایی که در طول جنگ شبانه‌روز فعالیت می‌کردند، قدردانی کرد و گفت: طی دوره جنگ تولیدات مورد نیاز مردم به خوبی تأمین شد.

رشد ۱۳ درصدی صنایع عمومی

وی همچنین از همکاری‌های انجام شده با انجمن‌های وابسته به نوشیدنی و آب معدنی برای برطرف کردن نیازهای بسته‌بندی، حمل‌ونقل و سوخت تشکر کرد و اظهار داشت: سال گذشته در مجموع صنایع عمومی ۱۳ درصد رشد داشت.

معاون وزیر صمت تصریح‌کرد: صنعت نوشیدنی نیز سال گذشته ۶ درصد در تولید و ۱۳ درصد در صادرات رشد داشته است و این روند در سه ماهه نخست امسال نیز ادامه یافت.

شیخ گفت: تنوع و ترکیب محصولات نوشیدنی کشور در سطح منطقه و جهان رقابتی است.

وی درباره برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده در صورت بروز بحران‌ های مشابه جنگ، برای تأمین به موقع مواد اولیه مانند آب معدنی، پت و افزودنی‌ها، و ذخیره‌سازی آنها گفت: توجه ویژه به نیازهای صنعت نوشیدنی در شرایط جنگی مورد تاکید است.

این مقام مسئول بیان‌داشت: این بحران‌ها تأثیر منفی بر روند تولیدات نوشیدنی‌های غیرضروری نداشته و صنعت در حال حاضر کاملاً پویا و رو به رشد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر