نقش راهبردی روابط عمومی در نظام بانکی؛ ضرورت نگاه هدفمند و برنامهمحور
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در همایش سراسری روابط عمومیهای بانک مسکن و شرکتهای تابعه با محوریت «هوشمندسازی و برنامهمحوری»، با تأکید بر نقش حیاتی روابط عمومی در نظام بانکی گفت: روابط عمومی شبکه بانکی باید با نگاهی برنامهریزیشده و هدفمند به محیط پیرامونی خود واکنش نشان دهد.
به گزارش مملکت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ قمری وفا در این همایش گفت: گستردگی و پیچیدگی موضوعات بانکی و غیرقابلپیشبینی بودن بسیاری از مسائل، ایجاب میکند که روابط عمومیها با چابکی و در هماهنگی کامل با سیاستهای هیأتمدیره و اهداف بانک عمل کنند.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی شاخص اصلی موفقیت در حوزه اطلاعرسانی را داشتن برنامهای مناسب و آیندهنگرانه دانست و افزود: برای موفقیت در روابط عمومی، باید دقیقاً بدانیم در آینده نزدیک چه برنامهای داریم. در تمام بخشهای اطلاعرسانی و بازاریابی، حرکت یکپارچه و هماهنگ باید شکل بگیرد. شبکه بانکی بهعنوان یک بازیگر مؤثر در اقتصاد کشور، نیازمند همافزایی گسترده در اطلاعرسانی است.
قمریوفا با اشاره به لزوم تسهیم موضوعات تخصصی بانکی و ایجاد تحرک رسانهای منسجم، گفت: باید تلشا کرد تا از ظرفیت رسانهای شبکه بانکی برای اطلاعرسانی شفاف در خصوص اقدامات بهویژه در حوزه مسئولیت اجتماعی مانند پرداخت تسهیلات تکلیفی بهرهبرداری کرد.
وی تأکید کرد: روابط عمومیها باید در فضای مجازی حضوری فعال داشته باشند، برنامهریزی مناسب برای روایتگری رویدادها داشته باشند و از حالت انفعال خارج شوند. واکنش سریع، مستندسازی اصولی، و روایت دقیق، ویژگیهای روابط عمومی مؤثر است.
قمریوفا همچنین هوشمندسازی را یکی از الزامات دنیای ارتباطی امروز دانست و گفت: تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل روابط عمومی محسوس است و این روند در آینده شدت خواهد گرفت. باید از ظرفیتهای هوش مصنوعی در اطلاعرسانی و فضای مجازی بهصورت حرفهای و هوشمندانه بهرهبرداری شود.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در پایان، خواستار تعامل دوسویه میان روابط عمومیهای شبکه بانکی برای اطلاعرسانی اثربخشتر اقدامات دولت و ایجاد امید در جامعه شد.
انتهای پیام/