واعظی: برای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی به شدت تحت فشاریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما به شدت تحت فشاریم و فشار بیش از حدی را برخی گروه‌ها به دولت می‌آورند که چرا این کارها را نمی‌کنید.

 واعظی: برای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی به شدت تحت فشاریم

به گزارش مملکت‌آنلاین، محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات یکی از اصولگرایان مبنی بر اینکه محدودیت برخی از حساب‌های کاربری به درخواست دولت ایران بوده است، گفت: این که کذب محض است، این آقا با توجه به کارهایی که در دولت قبل خودشان و دوستانشان می‌کردند در توهم است و فکر می‌کند این دولت هم این کار را می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این ادعا کذب محض است، گفت: وزارت ارتباطات نه در دروه من نه آقای جهرمی چنین کاری نکرده است. رئیس جمهور هم به شدت با این کار مخالف است. بر عکس ما به شدت تحت فشاریم و فشار بیش از حدی را برخی گروه‌ها به دولت می‌آورند که چرا این کارها را نمی‌کنید به حرف‌های این آقا می‌گویند فرار رو به جلو.

واعظی درباره تصمیم دولت راجع به خروج از NPT گفت: در دولت راجع به اینکه این موضوع تصویب شود، بحثی نداشتیم، طبیعی است که این از اختیارات دولت است و مباحثی هست که تصمیم آن باید جای دیگری گرفته شود.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه بود که رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۴+۱ نامه نوشتند و گفتند که علاقه‌مند هستیم که در برجام بمانیم و همچنین آمادگی داریم تعهداتمان در برجام را انجام دهیم به شرطی که ۴+۱ هم اگر می‌خواهد برجام را حفظ کند، به تعهدات خودش پایبند باشد.

مسئول دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه بحثی مطرح شده بود که آمریکا یا کشورهای دیگر می‌خواهند پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند، اظهار داشت: آنجا رئیس‌جمهور مطرح کرد که اگر این اتفاق بیفتد، ما اقدامات بیشتری از جمله خروج از ان‌پی‌تی را انجام خواهیم داد، ما به نوشته رئیس‌جمهور پایبند و متعهد هستیم و اگر این کشورها بخواهند از مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را دنبال می‌کنیم.

واعظی درباره ادعای صداوسیما مبنی بر فشار دولت بر این سازمان، گفت: آنچه که معمولا بین ما و آقای علی عسگری بحث می‌شود چیز زیادی نیست، ما می‌گوییم صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزرا بدون تبعیض و بر اساس آنچه که آنها می‌گویند، مطرح شود، اینکه برخی مطالب را نمی‌گذارند و می‌گویند مصلحت نیست یا مطالبی را از سخنان رئیس‌جمهور و وزرا برداشت می‌کنند و زیرنویس می‌کنند که بارها به آنها تذکر داده‌ایم که زیرنویس شما با اصل سخنان کاملا مغایر است.

وی افزود: ما مشکلی با رئیس صدا و سیما نداریم و روابط خوبی داریم؛ از سویی مجموعه عظیمی که در صدا و سیما حضور دارند را از خودمان می‌دانیم و هیچ مشکلی هم با آنها نداریم اما متاسفانه تعداد اندکی از افراد سیاسی در ۱۰-۱۵ سال گذشته برخی سمت‌های کلیدی را گرفته‌اند و فکر می‌کنند که باید آن را حزبی اداره کنند؛ ما می‌گوییم آن گروه محدود نباید پست‌های خود را جناحی اداره کنند؛ چرا که صدا و سیما یک رسانه ملی و متعلق به کل نظام و کشور است.

عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: ما میگوییم همانطور که برای سایر قوا و نهادهای دیگر بسته‌‌های خبری می‌بندند با دولت هم همانگونه برخورد کنند؛ نمی‌شود که یک وزیر ما دو روز به هرمزگان و جاهای سیل‌زده رفته و سر زده است را با یک نفر که یک غذایی به فردی داده است به نسبت سه دقیقه به ده ثانیه نشان دهند؛ این تنها صحبت ما نیست مردم هم دوست دارند تمام خدمتگزارانشان را صدا و سیما بدون تبعیض نشان دهد. این به معنای اختلاف بین ما و صدا و سیما نیست ما انتقاداتی داریم که معتقدیم باید از طرف صدا و سیما به آن رسیدگی شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر