هاشمی: تصمیم «آروین» برای استعفا جدی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بحث استعفای خانم آروین جدی باشد، با او جلسه می‌گذاریم و موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت اصرار، در هیئت رئیسه مطرح می‌شود.

هاشمی: تصمیم «آروین» برای استعفا جدی نیست

به گزارش مملکت‌آنلاین، محسن هاشمی در پایان جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص استعفای بهاره آروین از شورای اسلامی شهر اظهار داشت: اگر به متن منتشر شده در کانال خانم آروین مراجعه کنید، متوجه می‌شوید هنوز تصمیم او برای استعفا جدی نیست و در حال بررسی این موضوع است.

وی ادامه داد: خانم آروین احساس می‌کرد نباید در چنین شرایطی، جلسه شورا برگزار شود اما اگر بحث استعفا جدی باشد، با او جلسه می‌گذاریم و اگر باز هم بر تصمیم خود اصرار داشت، موضوع را در هیئت رئیسه و شورا مطرح می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: هنوز متن استعفانامه به دست ما نرسیده است.

هاشمی همچنین در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز بیشتر اعضا نسبت به حادثه هواپیمای اوکراینی واکنش نشان دادند و طی یک دو فوریتی که به هیئت رئیسه تقدیم شد، پیش‌بینی شد یادمان جان‌باختگان سانحه هواپیمایی اوکراین در پایتخت ساخته شود.

وی بیان کرد: نخستین دستور جلسه امروز، یک فوریت طرح الزام ارائه لایحه ساماندهی استفاده از واحدهای مسکونی برای کاربری‌های اداری و تجاری بود که در حال حاضر برخی تغییر کاربری‌ها در سطح شهر رخ می‌دهد و واحدهای مسکونی به شکل اداری بهره‌برداری می‌شوند. اعضای شورا تصمیم گرفتند که این حوزه ساماندهی شود. همچنین یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عوارض مبتنی بر ارزش ملک مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اگر این لایحه به تصویب نهایی برسد، درآمدهای شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تأثیر این تصمیم بر قیمت املاک گفت: در حال حاضر قیمت املاک برای عوارض به صورت منطقه‌ای اعلام می‌شود ولی در صورت تصویب و اعمال این طرح، قیمت‌ها را ما تعیین کرده و مبنای محاسبات عوارض، مرغوبیت ملک است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آخرین وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: مصوبه توسعه حمل و نقل از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است. زمانی که صورتجلسه نهایی را مشاهده کردم، چندان از آن راضی نبودم زیرا موضوع منوط به صندوق توسعه ملی شد و ما می‌دانیم که در صندوق توسعه ملی، ریالی وجود ندارد و تمام این منبع از ارز خارجی است. اگر بخواهند اقدامی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود، باید ریال دریافت کنند. قرار بر این شد که اول سران سه قوه موضوع را تثبیت کنند و سپس برای تأیید، به مقام معظم رهبری اعلام کنند.

به گفته هاشمی، رسانه‌ها باید این موضوع را از شهردار پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار سال گذشته خود با مقام معظم رهبری گفت: در سال گذشته که خدمت رهبری رسیدم، به ایشان گفتم که حمل و نقل عمومی پایتخت را دریابند و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را به اطلاع آقای روحانی رساندند. در مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی، آقای روحانی من را دید و به من گفت که «موضوع حمل و نقل را چگونه به آقا گفتی که این‌گونه به من دستور دادند؟» اما متأسفانه مصوبات در گیر و دارهای اداری و معاونت‌ها معطل می‌ماند و به کندی پیش می‌رود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: من از شهردار تهران نیز درخواست کردم که در طی جلسه فوری از وزارت کشور نیز دعوت کند که این موضوع پیگیری شود.

منبع: مهر

ارسال نظر