هیچ عزمی جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در کلیت آموزش و پرورش کشور نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مجموعه آموزش و پرورش این اطمینان را به مردم می دهند که هیچ برنامه، عزم و نیرویی برای اجرای سند۲۰۳۰در کلیت آموزش و پرورش کشور وجود ندارد.

هیچ عزمی جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در کلیت آموزش و پرورش کشور نیست

به گزارش مملکت‌آنلاین، علی الهیار ترکمن عصر پنجشنبه در جمعه خبرنگاران ضمن بیان اینکه سند تحول نظام تعلیم و تربیت، سند و نقشه راه آموزش و پرورش کشور است، اظهار داشت: آموزش و پرورش خود دارای سند تحول بنیادین است که به صورت جدی اجرای آن را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این اطمینان را مجموعه آموزش و پرورش به مردم ایران می‌دهند که هیچ برنامه یا عزم و نیرویی برای اجرای برنامه ۲۰۳۰ در کلیت آموزش و پرورش کشور نیست.

الهیار ترکمن ادامه داد: ما ۱۰۵ هزار واحد آموزشی در کشور داریم و اگر جایی یا مکانی تخلفی رخ بدهد که با ارزش‌های ما همخوانی ندارد نباید به حساب اجرای سند ۲۰۳۰ بگذاریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمینه‌های اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش متوقف شده است و اجازه نخواهیم داد که فردی حتی فکر اجرای این سند در مدارس را داشته باشد، گفت: دستور وزیر کمیته‌ای رو فعال کرده است که هر گزارشی به کمیته واصل بشود که یک جایی حتی شائبه‌ای از اجرای سند ۲۰۳۰ را بدهند ورود پیدا می‌کنند و بررسی می‌کنند و در صورت صحیح بودن گزارش قطعاً برخورد خواهد شد.

الهیار ترکمن اضافه کرد: زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ شده است و برنامه‌های آن تا سطح مدرسه در حال تدوین و ابلاغ به مدارس است.

این مسئول از دریافت سهمیه بنزین به سرویس مدارس کشور خبر داد و افزود: بعد از بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی، آموزش و پرورش تلاش کرد سهمیه سرویس مدارس را از وزارت نفت دریافت کند تا فشار از روی خانواده‌ها کم شود.

وی اضافه کرد: همه سرویس‌های مدارس اطلاعاتشان به تفکیک استان‌ها ثبت شده است و میزان سهمیه نیز بر اساس مسافتی که دانش آموزان جابجا می‌کنند مشخص شده است و تخصیص سهمیه سرویس مدارس در کشور در حال واریز است.

منبع: مهر

ارسال نظر