معاون وزیر بهداشت: ایران تا ۳۰ سال آینده، کشوری پیر خواهد شد

معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۳۰ سال آینده ایران کشور، پیری خواهد بود، گفت: در ایران رشد جمعیت سالمندی بسیار بالاست به طوری که در ۳۰ سال آینده ۲۵ درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل خواهند داد.


معاون وزیر بهداشت: ایران تا ۳۰ سال آینده، کشوری پیر خواهد شد

به گزارش مملکت‌آنلاین، مریم حضرتی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: نیازهای سلامتی سالمندان پیچیده بوده و نیازمند توجه به جنبه های ساختاری و مالی است.

وی ادامه داد: سال ۲۰۲۰ سال از سوی سازمان جهانی بهداشت سال پرستار و ماما نامیده شده و در نامه ای که رییس سازمان جهانی بهداشت در دی‌ماه جاری به تمامی روسای کشورها ارسال کرده از دولت ها خواسته شده که در حمایت و سرمایه‌گذاری روی پرستاری و مامایی برای گسترش پوشش همگانی سلامت تلاش کنند.

 معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: سال ۲۰۲۰ را به دلیل اینکه پرستاران نقش موثری بر روی کاهش هزینه ها و پیشگیری از بیماری ها داشته باشند، نامگذاری کرده اند.

حضرتی اضافه کرد: ایران در ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهد شد و نیاز است خدمات مراقبتی از سالمندان بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وی گفت: در ۱۰ سال آینده پرستاری جزو ۵ شغل برتر دنیا محسوب خواهد شد.

معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به خواسته پرستاران برای حذف طرح قاصدک، افزود: امیدواریم با توجه به تاکید وزیر بهداشت، این طرح هرچه زودتر برچیده شود.

وی پرداخت مطالبات معوق پرستاران را یکی دیگر از انتظارات پرستاری عنوان کرد و گفت: طرح رتبه بندی، یکی از برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت در سال آینده خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر