معاون رییس جمهوری: یک هزار سمن، دوره‌های توان‌افزایی را گذرانده‌اند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دوره‌های آموزشی و توان‌افزایی برای تشکل‌های مردم‌نهاد به‌صورت منطقه‌ای در حال برگزاری است و تاکنون بیش از یک هزار سمن این آموزش‌های چهارروزه را فراگرفته‌اند.

معاون رییس جمهوری: یک هزار سمن، دوره‌های توان‌افزایی را گذرانده‌اند

به گزارش ممکلت‌آنلاین، معصومه ابتکار سه‌شنبه‌شب در جمع بانوان نخبه و فرهیخته استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به حمایت دولت دوازدهم از نهادهای مدنی، از رشد و ارتقاء تشکل‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه و غیردولتی در کشور خبر داد.

وی بابیان اینکه قم به لحاظ حضور بانوان نخبه و فرهیخته، دارای سرمایه اجتماعی عظیمی است که آینده روشنی را برای این استان و کشورمان رقم خواهند زد، اظهار داشت: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در قم بر مبنای آموزه‌های دینی و با اتکا بر اسناد بالادستی نظام به تصویب رسیده است.

معاون رییس جمهوری سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده را نقشه راه استان برای بهبود مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: حضور موثر بانوان در اجرای این سند بسیار مهم است که باید موردتوجه بانوان نخبه و صاحب‌نظر قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: در ابتدای دولت دوازدهم، میزان حضور بانوان در پست‌های مدیریتی ۱۳.۶ درصد بود که امروز به حدود ۲۰ درصد رسیده است، البته بر اساس دستورالعمل دولت، این آمار باید به ۳۰ درصد برسد، چراکه مشارکت بانوان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در کشور بسیار ضروری است.

ابتکار بابیان اینکه مهارت‌های ارتباطی در خانواده‌های ایرانی دچار اختلال است، بر ضرورت توسعه این آموزش‌ها در میان اعضای خانواده تاکید کرد و گفت: تاب‌آوری اجتماعی از دیگر موضوع‌هایی است که باید در مناطق آسیب‌پذیر، کم برخوردار و دارای ناهنجاری‌های اجتماعی توسعه پیدا کند.

وی لزوم توانمندسازی اقتصادی زنان نیازمند را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: در این رابطه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در حال تدوین و اجراست و به‌زودی زنان فعال اقتصادی و کارآفرین کشور که با رای مردمی برگزیده‌شده‌اند، موردتقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان در استان قم، آن را فرصت مناسبی برای ایجاد کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: ۱۰ لایحه مهم مرتبط با امور زنان و خانواده به دولت ارائه‌شده و یا در دست تدوین است که برای جریان سازی فکری و فرهنگی در مورد این لوایح، نشست‌های تخصصی با حوزویان و دانشگاهیان در قم برگزار می‌شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز سه‌شنبه برای بازدید از چندین پروژه اشتغال‌زایی بانوان روستایی و حضور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نیز دیدار با جمعی از بانوان نخبه و فرهیخته به شهر مقدس قم سفر کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر