خرید ۱۵ بالگرد دید در شب از روسیه توسط هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از جزئیات توافق خرید ۱۵ بالگرد دید در شب از روسیه خبر داد.

خرید ۱۵ بالگرد دید در شب از روسیه توسط هلال احمر

به گزارش مملکت آنلاین، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خرید بالگرد‌های تخصصی از روسیه، اظهار داشت: رئیس جمهور بر خریداری بالگرد دید در شب تاکید بسیار داشت که نگاه انسان دوستانه ایشان را نشان می‌دهد. تا پیش از این، هیچ رئیس جمهوری به این اندازه پیگیر خریداری این نوع از بالگرد نبود.

وی با اشاره به انعقاد این قرارداد با مسئولانی از شرکت تولیدکننده بالگرد‌های تخصصی در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: هلال احمر ایران درخواست ۱۲ بالگرد دید در شب همچنین ۳ بالگرد آتش‌نشانی را به این شرکت روسی داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: روسیه اعلام کرده است امکان تحویل چهار بالگرد را در سال جاری دارد.

محمودی افزود: این بالگرد‌ها که بزرگ و تخصصی هستند ۶ بالگرد کوچک پشتیبان نیز دارند و مجموعه قیمت این بالگرد‌ها حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: این توافق نیازمند انعقاد یک توافقنامه است که باید از سوی وزارت صمت نهایی شود همچنین بر اساس توافق‌های انجام شده، مبلغ این قرارداد به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.

محمودی گفت: شرایط و اتفاقات پیش آمده نشان داد کشور نیازمند ضروری به خرید این گونه بالگرد‌ها دارد و امیدواریم هرچه زودتر روند خریداری آنها آغاز و وارد چرخه امدادرسانی کشور شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر