رئیس جمهور به پاکستان رسید

رئیس‌جمهور دقایقی قبل وارد اسلام آباد شد

به گزارش مملکت آنلاین، سید ابراهیم رئیسی که بامداد امروز (دوشنبه)به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، با بدرقه معاون اول رئیس‌جمهور، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از وزراء، تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد دقایق قبل وارد پایتخت پاکستان شد.

وی در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با "شهباز شریف" دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با "آصف‌علی زرداری" همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.
 رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی "رانیل ویکرمسینگه"  رئیس جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از "ابر پروژه چندمنظوره اومااویا" شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.
این پروژه چند منظوره که تمام مراحل مشاوره، طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده، از بزرگترین پروژه‌های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که تامین مالی آن از سوی دولت این کشور انجام شده و بیش از ۴۰۰ مهندس ایرانی در احداث آن نقش داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر