آغاز بارندگی در شانزده استان کشور از فردا

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی در ۱۶ استان کشور برای فردا ۱۸ فروردین ماه صادر شده است.

آغاز بارندگی در شانزده استان کشور از فردا

به گزارش مملکت آنلاین، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه  امروز ۱۷ فروردین ماه  در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است گفت: فردا ۱۸ فروردین ماه با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

وی افزود: روز یکشنبه آینده در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با  بیان اینکه   روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب، غرب و جنوب غرب در مناطقی از شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و سه‌شنبه در نیمه غربی کشور بارش روی می‌دهد.پ گفت: تنگه هرمز امروز، دریای عمان امروز و فردا و دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج است.

 ضیائیان  از صدور هشدار هواشناسی  از امروز تا روز یکشنبه  ۱۹ فروردین ماه  خبر داد و گفت:   بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را در این مدت شاهد خواهیم بود .

وی اظهار کرد: خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان از جمله ۱۶ استان درگیر این سامانه بارشی هستند.

وی  افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد. 

وی افزود: احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر