تایید صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه دیگر

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

تایید صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه دیگر

به گزارش مملکت آنلاین، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان به اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان و نتایج بررسی ۹ طرح و لایحه ارسالی از سوی مجلس شورای اسلامی پرداخت.

تایید صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه

وی ابتدا در خصوص بررسی صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات در روز ۱۱ اسفند برگزار شد و تا روز ۱۷ اسفند طبق روال قانونی فرصت بود تا مردم و داوطلبان، گزارش‌ها و شکایات خود را به شورای نگهبان ارسال کنند تا در بررسی صحت انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

طحان‌نظیف بیان داشت: سعی مان بر این است که از امروز وضعیت صحت انتخابات در حوزه‌هایی که جمع‌بندی می‌شود را به مرور خدمت مردم شریف‌مان اعلام کنیم. در نخستین مرحله پرونده‌های ۵۲ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی از ۱۱ استان مورد بحث و بررسی و تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «اردبیل، نمین، نیر و سرعین»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز»، «خلخال و کوثر»، «گرمی و انگوت» و «مشگین شهر» از استان اردبیل، حوزه‌های انتخابیه «ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی، سیروان، چوار و هلیلان» و «دهلران، دره شهر، آبدانان، بدره» از استان ایلام و حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف»، «نهبندان و سربیشه»، «قائنات و زیرکوه» و «فردوس، سرایان، طبس و بشرویه» از استان خراسان جنوبی تایید شد.

همچنین به گفته طحان‌نظیف صحت انتخابات در حوزه‌های «مشهد، کلات»، «تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد»، «تربت حیدریه، مه ولات و زاوه»، «چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار»، «خواف و رشتخوار»، «درگز»، «سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد»، «فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه»، «قوچان و فاروج»، «کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ»، «گناباد و بجستان» و «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» از استان خراسان رضوی، حوزه‌های انتخابیه «اسفراین، بام و صفی آباد»، «شیروان» و «بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان» از استان خراسان شمالی و حوزه‌های انتخابیه «زنجان و طارم»، «ابهر، خرمدره و سلطانیه»، «خدابنده» و «ماه نشان و ایجرود» از استان زنجان تایید شد.

وی افزود: صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «قزوین، آبیک و البرز»، «بوئین زهرا و آوج» و «تاکستان» از استان قزوین، حوزه انتخابیه «قم، کهک و جعفرآباد» از استان قم، حوزه‌های انتخابیه «خرم آباد و چگنی»، «الیگودرز»، «بروجرد»، «پلدختر و معمولان»، «دلفان و سلسله»، «دورود و ازنا» و «کوهدشت و رومشکان» از استان لرستان، حوزه‌های انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «خمین»، «ساوه و زرندیه»، «شازند» و «محلات و دلیجان» از استان مرکزی و حوزه‌های انتخابیه «سنندج، دیواندره و کامیاران»، «بیجار»، «سقز و بانه»، «قروه و دهگلان» و «مریوان و سروآباد» از استان کردستان نیز تایید شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص سایر حوزه‌ها نیز بیان داشت: چنانچه وضعیت سایر حوزه‌ها در روزهای آینده جمع‌بندی شود، به مرور اطلاع‌رسانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر