افزایش ۲۰۰ برابری تعداد شرکت‌های دانش بنیان در پانزده سال

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۰ مورد در سال‌های ۱۳۸۷ به ۹ هزار و ۶۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و حدود ۲۰۰ برابر افزایش یافت.

افزایش ۲۰۰ برابری تعداد شرکت‌های دانش بنیان در پانزده سال

به گزارش مملکت آنلاین، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور روز شنبه در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش بنیان برتر استان زنجان  گفت: اگرچه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور روند افزایشی داشته است، ولی مشکلات بیشتر شده و منابع محدود است.

این مسوول یکی از برنامه‌های معاونت را توجه به موضوع میکروالکترونیک عنوان کرد و گفت: به طور معمول کار اجرایی انرژی زیادی می‌طلبد، اما در برنامه هفتم مصوب شد که کشور در ۶ حوزه، مراکز ملی آفرینش فناوری ایجاد کند که یکی از این حوزه‌ها میکرو الکترونیک است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری در ۱۶ ماه گذشته تلاش کرده تا خط ریلی جریان علم و فناوری کشور شتاب بیشتری یابد، افزود: تلاش بر این بوده کار‌ها به صورت هدفمند، هدایت شده بزرگ و با هم افزایی بیشتری به پیش رود.

وی به اهمیت هوش مصنوعی نیز تاکید کرد و افزود: موافقت اصولی سه تا چهار همت برای انجام اقدامات لازم برای سال آینده اخذ شده است.

این مسئول با بیان اینکه در دوران سازندگی منابع خوب و سرشاری وجود داشت و به دنبال آن مصارف کمتر بود اضافه کرد: مصرف بنزین روزانه در سال ۷۰ در کشور ۳۰ میلیون لیتر در حالی این روند اکنون به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که با یکدیگر هیچ ارتباطی ندارند و در برخی واقع این شرکت‌ها رقیب شده‌اند این در حالی است برای دستیابی به اهداف تعیین شده باید به صورت جمعی کار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر