ولایتی: کار پژوهشی زمان ندارد

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با تاکید براینکه کار پژوهشی زمان و مکان خاصی ندارد، گفت: فعالیت پژوهشی امری نیست که مربوط به امروز باشد بلکه از گذشته دور تا کنون وجود داشته و خواهد داشت.

ولایتی: کار پژوهشی زمان ندارد

به گزارش مملکت‌آنلاین، علی اکبر ولایتی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: اساس تحقیق و پژوهش جزو لاینفک زندگانی انسان‌ها محسوب شده و یک امر مهم و ضروری تلقی می شود. 

وزیر اسبق امورخارجه در عین حال تاکید کرد: اساس تحقیق و پژوهش در کشور ما نیز به عنوان هویت ملی و یک اصل مهم تلقی می شود.

ولایتی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، یادآور شد: هر استدلالی در قرآن وجود دارد و مشاهده می شود بر پایه تعقل، تفکر و علم است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش بر ضرورت تحقق فعالیت‌های فرهنگی بر مبنا و پایه‌های پژوهشی تأکید کرد.

ولایتی، در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم در سازمان و وزارت امورخارجه، گفت: فعالیت های پژوهشی مربوط به امروز نیست بلکه زمان نداشته و از گذشته تاکنون ادامه داشته و خواهد داشت.

رییس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید براینکه باید طبق آیات قرآن برای پژوهش اهمیت ویژه قائل شویم، تأکید کرد: بزرگان دینی ما در گذشته براساس تحقیق و پژوهش عمل کرده‌ و به جایگاه‌های بالایی رسیده‌اند.

ولایتی در عین حال تصریح کرد: اعتقاد داریم که فعالیت‌های فرهنگی باید با مبنای تحقیق و پژوهش تحقق یافته و به نتایج مثبت و کمال دست یابد.

رونمایی از کتب جدیدالانتشار و الگوی جایزه ملی پژوهش، افتتاح نمایشگاه کتاب، رونمایی از تاره‌های نشر، تقدیر از پژوهشگران برتر و تقدیر از نمایندگی‌های فرهنگی برتر ایران در حوزه پژوهشی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، آیت الله محمد علی تسخیری مشاور رهبری در امور جهان اسلام و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مقامات و شخصیت های حاضر همراه با مسئولانی از وزارت خارجه و فرهیختگان و پژوهشگران و شماری از رایزنان فرهنگی نیز از جمله حاضران در این مراسم هستند.

 هفته پژوهش و فناوری سال جاری از ۲۳ تا ۲۹ آذر با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید همراه با برنامه‌های مختلفی؛ از جمله تجلیل از پژوهشگران، کارفرمایان و ایده‌های برتر، نشست های تخصصی مرتبط، برپایی نمایشگاه های فناوری در دانشگاه های گوناگون و برپایی بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر