پوشش بیش از ۹۰ درصدی ارتباطات صنعت انتقال نفت ازطریق فیبرنوری

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از پوشش بیش از ۹۰ درصدی ارتباطات این شرکت ازطریق شبکه فیبرنوری در آینده نزدیک خبر داد.

پوشش بیش از ۹۰ درصدی ارتباطات صنعت انتقال نفت ازطریق فیبرنوری

به گزارش مملکت آنلاین، احمد بهفرد اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت فیبرنوری گفت: ایجاد زیرساخت فیبرنوری با توجه به توسعه نرم افزارهای کاربردی و عملیاتی مورداستفاده و آتی شرکت و نیاز آنها به پهنای باندهای زیاد در آینده نزدیک، ایجاد زیرساخت‌های فیبرنوری در پیش برد اهداف سازمان و همگام بودن در بروز رسانی ارتباطات برنامه‎ریزی شده است که در حال حاضر از ۱۲ منطقه این شرکت، پیش تر ۴ منطقه تهران، مرکزی، لرستان و خوزستان تجهیز کامل شده اند.

وی افزود: دو منطقه اصفهان و جنوب شرق نیز طی ماه گذشته به شبکه فیبرنوری سراسری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران متصل گردیده اند. اتصال فیبرنوری مناطق خلیج فارس و شمال نیز در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک عملیاتی خواهند شد. برای اتصال دیگر مناطق نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

بهفرد بیان کرد: بر پایه برنامه‌ریزی‌های آینده و ورود تجهیزات بروز و نصب سامانه‌های جدیدتر و با افزایش کاریرها و به تناسب آن بالا رفتن درخواست‌ها در ارتباطات، سیستم‌های رادیویی پاسخگوی رفع این نیازها نخواهند بود. از سوی دیگر باید اذعان کرد که تعویض سیستم‌های رادیویی با توجه به محدود بودن پهنای باند ارتباطی، مسائل امنیتی و هزینه‌های بالایی که دارند به صرفه نیست. بنابراین با تدابیر اندیشیده شده، استفاده از زیرساخت فیبرنوری در همه مناطق شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مخابرات با تاکید بر مزایای این طرح و سرعت اجرای کار و عملیاتی بودن آن با توجه به وجود حرایم خطوط لوله و عدم نیاز به تحصیل اراضی افزود: طی چند ماه گذشته با بهره برداری از ارتباط فیبرنوری بین نائین / کاشان / ری، عملاً” پایتخت به مرکز مناطق اصفهان و جنوب شرق متصل شده است.

بهفرد به دیگر پروژه در حال اجرا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با اجرای خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس / سیرجان / رفسنجان بین مراکز مناطق خلیج فارس و جنوب شرق و در کنار آن راه اندازی فیبر نوری و تحویل گیری آن، ستاد تهران به بندرعباس متصل خواهد شد.

به گفته وی اقدام دیگر شرکت، استفاده از پهنای باند مناسب از طریق زیرساخت‌های شرکت انتقال گاز است که ارتباط بین ستاد تهران و منطقه فارس (شهر شیراز) را برقرار کرده است.

طرح بهره برداری از زیرساخت فیبر نوری منطقه شمال

مدیر مخابرات از تکمیل یکی دیگر از طرح‌های زیرساخت فیبرنوری سخن گفت و افزود: طرح بهره برداری از زیرساخت فیبرنوری ستاد تهران به ساری در قالب ۳ بخش برنامه ریزی شده است، بخش اول تهران به مغانک که امید می‌رود سال آینده تعریف و اجرای پروژه انجام شود، بخش دوم مغانک به ورسک که طی چند روز آتی به بهره برداری می‌رسد و بخش سوم ورسک تا ساری که پروژه آن در دست اقدام می‌باشد.

بهفرد گفت: طی بازدید اخیر و حسب دستور مدیرعامل محترم شرکت، جناب مهندس رحیمی از منطقه شمالشرق و با توجه به وجود شرایط مناسب حریم خط لوله و امکان فیبر گذاری در مسیر مذکور، برآورد اجرای طرح در مسیر تهران به سمت شاهرود در دست بررسی می‌باشد.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن تشکر از زحمات همکاران محترم در ستاد و مناطق دوازده گانه شرکت، تلاش ما این است که با بروز رسانی تجهیزات و سامانه‌های جدید در ارتباطات مخابراتی و حوزه فناوری اطلاعات، در کنار انتقال ایمن و پایدار مواد نفتی سراسر کشور باشیم و در این راستا، آموزش‌های دوره‌ای کارکنان مجموعه مدیریت مخابرات با همکاری مؤسسات و اساتید مجرب و همکاری واحد آموزش شرکت جهت تأمین نیازهای آموزشی همکاران، به طور مستمر در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر