وزیر امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان هم در عرصه عمل و هم در عرصه سیاست با درایت و خردمندی عمل کرده‌اند.‌

وزیر امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد

به گزارش مملکت آنلاین، حسین امیرعبداللهیان که در آغاز سفر منطقه‌ای خود به لبنان سفر کرده است عصر امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیروت گفت: بعد از گذشت ۴ ماه از نسل کشی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری ما امروز شاهد این هستیم که تل آویو به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نائل نشده است و آنچه که شاهد آن هستیم به لطف و مدد الهی و با قدرت مقاومت فلسطین، لبنان و منطقه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان هم در عرصه عمل و هم در عرصه سیاست با درایت و خردمندی عمل کرده‌اند، اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی به نام حماس را بر روی میز قرار داده است.

وزیر خارجه در بخشی دیگر  از سخنانش افزود: ما به ایالات متحده به صراحت گفته‌ایم که در نسل کشی و جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و کرانه باختری از صهیونیست‌ها حمایت نکند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در  بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیروت تصریح کرد: با صدای بلند از ابتدای این بحران اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست و ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی به همراه نخواهد داشت.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را در باتلاق جنگ در منطقه و خاورمیانه غرق کند.

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که باید آمریکا فورا حمایت از رژیم کودکش و جنایتکار صهیونیستی را متوقف کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان این که حزب‌الله و مقاومت لبنان با درایت، خردمندی و شجاعانه نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرد، گفت: به همه شهدای مقاومت فلسطین و منطقه به ویژه مقاومت لبنان درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: درودهای گرم و صمیمانه دولت و ملت ایران را  نیز به ارتش، دولت، مقاومت و مردم عزیز لبنان ابلاغ می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد چرا که ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر