رییس جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی:

دکترین استکبارستیزی امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی با قوت ادامه دارد

رئیس جمهور با اشاره به ظلم‌ستیزی و روحیه ضد استکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی، گفت: امروز این موضع ضد استکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد بی‌سابقه است.

دکترین استکبارستیزی امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی با قوت ادامه دارد

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیان حدیثی قدسی درباره ویژگی‌های بندگان صالح خدا حضرت امام خمینی (ره) را مصداق این حدیث شریف عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم حیات انسان به حیات جسم او نیست بلکه به میراث گرانقدر اوست و از این جهت ما امام (ره) را زنده می‌دانیم چرا که میراث او زنده است و جلوه‌های آن روز به روز در عالم بیشتر می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه اخلاص و حرکت در مسیر خدای متعال را از آموخته‌های حضرت امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: امروز فرزندان امام در جای جای منطقه این آموخته‌های اخلاقی، اعتقادی و جهادی امام را به جان و دل خریده‌ و متبلور ساخته‌اند.

رئیسی مردم‌باوری و توجه به جمهوریت را از جمله شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) به معنای واقعی مردم‌باور بود و انتخابات نیز یکی از جلوه‌های بی‌بدیل مردم‌باوری در نگاه حضرت امام (ره) است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه که امروز در صحنه فلسطین در ایستادگی و مقاومت فلسطینیان و زوال رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود تحقق باور و آرمان امام خمینی (ره) است.

رئیسی در ادامه به ظلم‌ستیزی و روحیه ضد استکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز این موضع ضد استکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد بی‌سابقه است.

رئیس جمهور همچنین توجه به مظلومین و فقرا را از دیگر آموخته‌های امام راحل برشمرد و افزود: ایام دهه فجر تذکار و یادآوری برای همه ماست که بدانیم امام (ره) چه اهدافی داشت ما در کجا قرار داریم و برای تحقق اهداف امام بزرگوار چه باید بکنیم؟

رئیسی در ادامه مشروط کردن پیشرفت کشور به کنار گذاشتن اصول و مبانی انقلاب را دوگانه‌ای کاذب و غلط دانست و افزود: امام (ره) به ما آموخت که هم می‌توان به اصول و مبانی دینی و اعتقادی پایبند بود و هم کشور را توسعه داد و امروز رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز متکی به همین آموخته امام راحل سکان‌دار حرکت عظیم پیشرفت کشور هستند و جلوه‌های این پیشرفت نیز در جای جای کشور قابل مشاهده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آن کسانی در خط امام هستند که نگاه و عمل‌شان به امام نزدیک‌تر است، افزود: اساسا نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی ترویج اندیشه‌ها و گفتمان امام خمینی (ره) بود چرا که ظرفیت ایجاد تمدنی نوین بر پایه ارزش‌های الهی را داشت و امروز این رویداد عظیم به دست فرزندان او در منطقه و جهان در حال تحقق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر