مجلس با انتخاب و یا انتصاب افراد شاغل در بخش غیردولتی در دولت مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک و دو فوریت لایحه استفساریه‌ای مخالفت کردند که در آن این موضوع شفاف شده بود که انتخاب و یا انتصاب افراد شاغل در بخش غیردولتی در دولت بلامانع است.

مجلس با انتخاب و یا انتصاب افراد شاغل در بخش غیردولتی در دولت مخالفت کردند

به گزارش مملکت آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه، دو فوریت لایحه استفساریه ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را مورد بررسی قرار دادند که این دو فوریت با ۱۰۸ رای موافق، ۹۳ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر تصویب نشد.

سپس یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد که با ۱۰۷ رای موافق، ۹۵ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر به تصویب نرسید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت با توجه به این‌که تصویب فوریت به دو سوم رای نمایندگان احتیاج دارد، یک و دو فوریت این لایحه رای نیاورد لذا به صورت عادی اعلام وصول می‌شود.

متن لایحه استفساریه ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری  به شرح زیر است: موضوع استفساریه: آیا انتخاب یا انتصاب مقامات سیاسی موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و همطرازان آنها مشمول فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله ممنوعیت مقرر در ماده (۴۷) قانون مذکور بوده و باید صرفاً از میان کارکنان دولت باشد یا می‌توان این افراد را از بخش غیردولتی نیز انتخاب و یا منصوب کرد؟

پاسخ: انتخاب یا انتصاب مقامات موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و همطرازان آنها هر کدام تابع قوانین مربوط بوده و مشمول فصول ششم و هفتم و ممنوعیت مقرر در ماده (۴۷) قانون یادشده نیست و انتخاب یا انتصاب افراد شاغل در بخش غیر دولتی در سمت‌های مذکور بلامانع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر