علی‌رغم امکان بازیافت و استفاده مجدد، پسماندها در کشور سنتی دفن می‌شود

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۸۰ درصد پسماندهای کشور قابل استفاده و بازیافت دوباره است، در حالی‌که همه آن‌ها به‌صورت سنتی دفن می‌شوند.

علی‌رغم امکان بازیافت و استفاده مجدد، پسماندها در کشور سنتی دفن می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی خادم ثامنی در نشست دادستان‌های کل کشور با علی سلاجقه - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - و دادستان کل کشور گفت: ما به‌صورت سالانه ۲۰ میلیون تن پسماند عادی، ۱۵۹ هزار تن پسماند عفونی و بیمارستانی، ۱۳۳ میلون تن پسماند کشاورزی و سالانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی ویژه در کشور تولید می‌کنیم که سوء مدیریت آن باعث وارد شدن آسیب به آب، خاک و هوای کشور می‌شود.

وی ادامه داد: تبدیل پسماند به کود و انرژی، استفاده از دستگاه‌های استاندارد زباله‌سوز، استفاده از روش‌های نوین مانند هاضم و پیولیز در جهان برای مدیریت پسماند استفاده می‌شود اما در کشور این روش‌ها وجود ندارد و از بیش از ۶۰۰ مرکز دفن کشور تنها چهار، پنج مرکز دفن مهندسی داریم و باقی آن‌ها به روش دفن تلنباری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، ثامنی با بیان اینکه پسماند سالانه ۸۷ هزار میلیارد تومان به محیط زیست آسیب وارد می‌کند، گفت: روش‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، قدیمی است و ۸۰ درصد این پسماندها که می‌توان از آن‌ها به طرق مختلف استفاده کرد، دفع می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر