تعیین حقوق گمرگی کالاهای اساسی و تجهیزات ماشین‌آلات

در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد که به‌ منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دولت اجازه داده شود تا حقوق گمرکی تمامی ماشین‌آلات را به دو درصد و کالاهای اساسی را به یک درصد کاهش دهد.

تعیین حقوق گمرگی کالاهای اساسی و تجهیزات ماشین‌آلات

به گزارش مملکت آنلاین، در نشست علنی امروز - سه شنبه سوم بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان با جزء ۱ و ۲ بند (الف) و بند (ب) تبصره ۹ موافقت کردند.

در جزء یک بند (الف) تبصره ۹ آمده است: به‌ منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دولت اجازه داده می شود حقوق گمرکی تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات (با رعایت ماده (۳) قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب سال ۱۴۰۱)، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به ۲ درصد کاهش دهد.

جزء ۲ بند (الف) تبصره ۹ نیز بدین شرح است: به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دولت اجازه داده می شود حقوق گمرکی و مالیات ارزش‌ افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، نهاده های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال را به یک درصد کاهش دهد.

در بند (ب) تبصره ۹ آمده است: در اجرای ماده (۲۷) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت، ارزش خرید مواد معدنی برای واحدهای فراوری مواد معدنی در صورت ارائه صورتحساب الکترونیکی در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر