دیدار وزیر امور خارجه سودان با معاون اول رئیس‌جمهور

ناآرامی های اخیر در سودان با توطئه چینی رژیم غاصب صهیونیستی انجام می شود

«علی الصادق علی» وزیر امور خارجه سودان در‌حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در اوگاندا، در دیدار با دکتر محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ضمن ابراز ناخرسندی از قطع روابط دیپلماتیک سودان با ایران در سال ۲۰۱۵ به دلیل فشارهای خارجی، از آمادگی این کشور برای ازسرگیری روابط سیاسی خبر داد.

ناآرامی های اخیر در سودان با توطئه چینی رژیم غاصب صهیونیستی انجام می شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمد مخبر در این دیدار با ابراز علاقمندی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به مردم سودان و ادامه روابط سیاسی، بر مواضع مشترک دو کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و خواستار افزایش تلاشهای کشورهای اسلامی برای توقف جنایات بر علیه مردم مظلوم غزه شد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بواسطه مجاهدت گروه های مقاومت فلسطینی هژمونی رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی دولت آمریکا در منطقه شکسته شده و به جای تقابل در میدان نبرد بدنبال انتقام گیری از زنان و کودکان فلسطینی هستند، بر ضرورت افزایش فشارهای بین المللی برای رفع محاصره غزه و امداد رسانی فوری به مردم مظلوم این منطقه تاکید کرد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن ابراز تأسف عمیق از ناآرامی ها و درگیری های اخیر در سودان با توطئه چینی برخی مداخله کنندگان خارجی از جمله رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از مردم مسلمان و دولت قانونی سودان به منظور ایجاد صلح و ثبات در این کشور را موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر زمینه وفاق، امنیت و رفاه برای مردم سودان فراهم شود.
«علی الصادق علی» وزیر امور خارجه سودان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور در سال ۲۰۱۵ به هیچ وجه خواسته دولت و ملت سودان نبوده است، بر تلاش های دولت این کشور برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه سودان در ادامه به تشریح وقایع اخیر پیش آمده در این کشور پرداخت و با بیان اینکه سودان قربانی تبانی و دخالت های خارجی است، افزود: دلیل اصلی حمایت رژیم صهیونیستی از ناآرامی ها و درگیری ها در سودان، عدم پذیرش عادی سازی روابط با این رژیم از سوی دولت قانونی سودان بوده است.
علی الصادق علی در ادامه حمایت از آرمان فلسطین را موضع ثابت و تغییر ناپذیر سودان عنوان کرد و ضمن تقدیر از حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین، بر تلاشهای کشورش برای توقف بحران در غزه و کمک به مردم مظلوم این منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر