باید یک میلیون قطعه زمین روستایی برای ساخت مسکن تامین شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال و سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی برای ساخت مسکن باید تامین شود که سهم امسال ۵۰۰ هزار قطعه بوده و تاکنون از این رقم، ۲۷۰ هزار قطعه شناسایی و مراحل قانونی آن طی شده است.

باید یک میلیون قطعه زمین روستایی برای ساخت مسکن تامین شود

به گزارش مملکت آنلاین، غلامرضا صالحی عصر پنجشنبه در حاشیه سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان در سنندج اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی مسکن که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده، موظف شدیم طی امسال و سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تامین کنیم.

وی سهم امسال را در زمینه تامین زمین ۵۰۰ هزار قطعه و سال آینده ۵۰۰ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: سهم کردستان ۱۰ هزار زمین قطعه بوده که ۶ هزار قطعه در ۱۱۶ روستا و ۱۰ شهرستان تامین شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ۶ هزار قطعه زمین را خواهیم داشت و چهار هزار قطعه باقی مانده هم تا دهه فجر امسال به متقاضیانی که در سامانه ثبت کرده اند، تخصیص می باید.

صالحی ادامه داد: در راستای سیاست های دولت در استان کردستان، اقدامات بسیار خوبی در ۲ سال گذشته انجام گرفته است و حدود هفت هزار نفر را به بانک های عامل برای ساخت مسکن روستایی معرفی کردیم که از این رقم، پنج هزار واحد به اتمام رسیده و ۲ هزار واحد نیز باقی مانده تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل می شود.

وی اظهار کرد: با اجماعی که در بدنه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و دولت انجام شد برای اولین بار بیشترین افزایش را میزان تسهیلات و تعداد آن شاهد هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: وام مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال در سال جاری به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد آن از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که کمک بسیار خوبی برای رونق ساخت و ساز و مهاجرت معکوس است.

صالحی گفت: سهم کردستان هم از این عدد ۱۰ هزار فقره تسهیلات است که تخصیص می باید و در موعد مقرر جذب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر