تجارت ریلی ایران و جمهوری آذربایجان به ۳۸۴ هزار تن رسید

مدیرکل راه اهن شمال۲ گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه قریب به ۳۸۴ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که بیش از ۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تجارت ریلی ایران و جمهوری آذربایجان به ۳۸۴ هزار تن رسید

به گزارش مملکت آنلاین، غلامحسین ولدی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: طی هفت ماهه امسال قریب به ۳۸۴ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به رقم ۲۷۲ هزار و ۸۳۸ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی میزان واردات ریلی کالا را در هفت ماهه امسال ۱۱۵ هزار و ۳۴۲ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نیز نسبت به عدد ۵۷ هزار و ۳۵۸ تن در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ تصریح کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۲ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود ۱۵۵ هزار تن کالا نیز ترانزیت گردیده است.

ولدی ادامه داد: مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، ذرت، عدس و... نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌گردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر