ایران خطاب به طالبان: مهاجرین افغانستانی برگردند

معاون سفارت ایران در کابل در دیدار با مولوی محمد نبی عمری، معاون وزارت کشور طالبان اظهار داشت: حدود پنج میلیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند و این موضوع قطعا از ابعاد مختلف برای تهران دارای اهمیت است و در سطح کلان این مسأله رصد و در مورد ابعاد مختلف آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

ایران خطاب به طالبان: مهاجرین افغانستانی برگردند

به گزارش مملکت آنلاین، سیدحسن مرتضوی اذعان داشت: ایران خواهان بازگشت عزتمندانه مهاجرین افغانستانی به میهن‌شان است و از حکومت سرپرست افغانستان می خواهد سیاست‌هایی اتخاذ نماید که مهاجرین افغانستانی ترغیب به بازگشت به کشورشان شوند تا از این طریق هم روند مهاجرت معکوس شود و هم افغانستان از نیروی انسانی خود بهره‌مند گردد.

وی تصریح کرد: هدف نهایی و مطلوب ایران کمک به تامین امنیت در افغانستان و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نزاع داخلی، حرکت افغانستان به سمت پیشرفت و توسعه و شکوفائی اقتصادی است.

مرتضوی با اشاره به حجم قابل‌توجه ترددهای غیرقانونی مرزی از افغانستان به سمت ایران از مقامات این کشور خواست تا نظارت و کنترل خود را بر مرزهای مشترک افزایش داده و مبارزه با جریان قاچاق انسان و ترددهای غیرقانونی را در خاک افغانستان به اجرا بگذارند.

مولوی محمد نبی عمری نیز ابراز داشت: «به خوبی آگاه هستیم که آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از روابط حسنه بین ایران و افغانستان ناخرسند هستند و خواهان ایجاد تنش در روابط دو جانبه می‌باشند و در این مسیر با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله رسانه و فضای مجازی در صدد ایجاد چالش و تقابل بین دو کشور هستند».

انتهای پیام/

ارسال نظر