دولت ۵ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: صندوق در شرایط نامناسبی به این دولت تحویل داده شد اما با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف انجام شده، صندوق به ریل اصلی خود بازگشته است.

دولت ۵ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است

به گزارش مملکت آنلاین، رضامراد صحرایی اظهار کرد: در یک سال اخیر به طور جدی به دنبال ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم و در زمینه هیات‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، ظوابط، آیین‌نامه‌ها و پرداخت‌ها، اقدامات بسیار خوب و موثری انجام شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صندوق با زیان انباشته و در شرایطی که داشت تحویل این دولت شد و تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از این صندوق انجام داد، گواه این مساله است.

رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: تلاش ما این است که مبتنی بر نتیجه تحقیق و تفحص مذکور و رویکرد این دولت که فسادستیزی است، صندوق رشد یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صندوق در بخش‌هایی آسیب‌دیده که اصلاح‌پذیر است و دولت باید کمک کند تا این کار را انجام دهیم، درباره بدهی دولت به اعضای صندوق، افزود: دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است که باید پرداخت کند. مجلس و سایر قوا نیز باید به صندوق کمک کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، وی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره متعلق به معلمان است و معلمان هم توقع دارند صندوق در خدمت معیشت، رفاه و منزلت آن‌ها قرار بگیرد. صندوق خود را بنگاه مالی می‌داند. صلاح رویکرد صندوق در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر