دیوان عالی کشور، حکم سیف و عراقچی را نقض کرد

دیوان عالی کشور با پذیرش اعاده دادرسی ولی‌الله سیف و احمد عراقچی به همراه دیگر متهمان پرونده مداخله ارزی بانک مرکزی، این مداخله را مصداق قاچاق ارز ندانست و بر دستور و تایید مقامات بالا تاکید کرد. بدین ترتیب حکم جریمه سنگین در این پرونده نقض شد.

به گزارش مملکت آنلاین، با توجه به اینکه حجم مداخله در بازار فردایی‌معادل ۱۵۹ میلیون دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو بوده، رئیس کل پیشین بانک مرکزی و معاون ارزی وقت او به همراه عامل ارزی این بانک، بابت مداخله در بازار فردایی معادل ریالی ۳۱۸ میلیون دلار و ۴۱ میلیون یورو به ارزش زمان مداخله، محکوم به پرداخت جریمه شدند.

پس از درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، دیوان عالی کشور با پذیرش اعاده، حکم اخیر را نقض و پرونده را به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده حکم ارجاع داد. در حکم دیوان به صراحت قید شده که موضوع اتهامی، مصداق قاچاق ارز محسوب نمی‌شود و با هماهنگی و دستور و تأیید مقامات بالادستی از جمله رئیس‌جمهور و شورای عالی امنیت ملی به منظور کنترل بازار ارز بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر