۶۰۰ پایگاه تابستانی برای دانش آموزان در فصل تعطیلات پیش بینی شده است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برنامه‌های این سازمان اعم از سنجش سلامت، ثبت نام دانش‌آموزان استثنایی و همینطور برنامه‌های تابستان امسال را تشریح کرد.

۶۰۰ پایگاه تابستانی برای دانش آموزان در فصل تعطیلات پیش بینی شده است

به گزارش مملکت آنلاین، حمید طریفی حسینی در نشستی خبری با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: از بهمن ماه سال گذشته سنجش بدو ورود نوآموزانی که امسال به مدرسه می‌روند را شروع کردیم.
وی با اشاره به اعلام پایان مرحله اول سنجش گفت: وقتی به بالای ۹۰ درصد پوشش سنجش نوآموزان هدف می‌رسیم بعد از آن فرایند به نحو دیگری دنبال می‌شود بدین صورت که کارهای ۱۰ درصد باقی مانده را باید در ساز و کاری فوری و جدی‌تر دنبال کنیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به برنامه های این سازمان در تابستان اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به اینکه اکنون مدارس تعطیل شدند و باید جریان تربیت ادامه یابد، برنامه ریزی شده تا در کنار مدارس عادی، ما نیز فعالیتهای تابستانه را از تیر ماه داشته باشیم که حدود ۶۰۰ پایگاه تابستانی با برآورد حضور ۸۰۰۰ دانش آموز پیش بینی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانه مبتنی بر ساحتهای شش گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، یادآور شد: سعی کردیم فعالیتهای طراحی شده معطوف به آموزش این مهارتها نیز باشد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی مثل تدبر در آیات قران و روایات، گردشهای علمی، الگوهای زیارتی و سیاحتی و .... در نظر گرفته شده است، اعلام کرد که امسال برای اولین بار اردوی زیارت اولی‌ها را در مشهد مقدس با هماهنگی سازمان دانش آموزی انجام می‌شود و حدود ۵۰۰ دانش آموز استثنایی را به همراه ۱۰۰ سرپرست اعزام می‌کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تفاهم نامه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد تا براساس آن بتوان خدماتی را به دانش آموزان استثنایی نیز ارائه دهیم.
طریفی حسینی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات فرهنگی هنری برای دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه حدود ۱۷۵۰ مدرسه در کشور داریم که عمدتا به صورت مجتمعی اداره می شوند، گفت: حداقل انتظارمان را به استانها اعلام کردیم که در مدارس خاص که حدود ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس خاص حضور دارند و ۲۰ هزار دانش آموز به صورت تلفیق فراگیر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که گفته شده از این ۸۰ هزار دانش آموز حداقل ۱۰ درصد دانش آموزان را  در پایگاه تابستان داشته باشیم اما هیچ محدودیتی نداریم.
طریفی حسینی تصریح کرد: سامانه‌ای تحت عنوان نورینو داریم که مربوط به معاونت پرورشی است و همه فعالیت دانش آموزان در این سامانه ثبت و کارنامه تربیتی و پرورشی خواهند داشت.
به گفته طریفی حسینی، نورینو امسال راه اندازی شده و اکنون منطقه به منطقه می‌توانیم عملکرد دانش آموزان را در حوزه مختلف پرورشی را مقایسه کنیم.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های این سازمان مبنی بر بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: سالهاست که دوره‌های آموزشی موثر و کارآمدی را نتوانسته بودیم برای همکاران فراهم کنیم. دوره‌های ضمن خدمت به صورت معمولی و روتین در آموزش و پرورش اجرا می‌شد و دوره‌هایی که به صورت حضوری بتوان آموزش موثری به همکاران ارائه دهیم، کم بود. برنامه جدی آموزش و پرورش این است که برنامه جامع مربوط به توانمندسازی نیروی انسانی خود را ارائه کنند تا در شورای معاونین وزارتخانه مصوب شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: روز گذشته در مشهد برنامه ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشِ دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان نیازمند توجه خاص آموزشی و دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی رفتاری را شروع کردیم.

وی ادامه داد: برنامه مشترکی را با معاونت ابتدایی وزارتخانه تعریف کردیم. هشت قطب در نظر گرفتیم و استانها را به هشت قطب تقسیم کردیم و استانهای کشور به میزبانی خراسان رضوی، کرمان، فارس، اصفهان، مازندران، تهران و کرمانشاه است. حدود ۸۰۰ مدرس منطقه‌ای را تربیت می‌کنیم و اینها مدرسانی خواهند شد که در منطقه گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره‌ای را تشکیل می‌دهند. این آموزش ها استمرار دارد.
وی از برنامه دیگر این سازمان مبنی بر توانمندسازی معلمانی که دانش‌آموز استثنایی دارند و در قالب تلفیقی تحصیلی می‌کنند خبر داد و گفت: در هفته‌های آخر شهریور ماه از این معلمان برای جلسات توانمندسازی دعوت می‌کنیم.
وی درباره باز مهندسی نیروی انسانی گفت: باتوجه به اینکه اصرار داریم رشته جدیدی را در مدارس از اول مهرماه داشته باشیم، منابع مالی را در اختیار استانها قرار دادیم و استانها را برای ایجاد رشته جدید تشویق کردیم.
طریفی حسینی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون استخدامی به زودی اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: حدود ۲۳۳۲ نفر ردیف استخدامی داشتیم و اعلام نیاز شده است. امید داریم که تعداد قابل ملاحظه‌ای از نیازی که در نیروی انسانی داریم در این آزمون جذب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر