پرداخت نیمی از مطالبات چای‌کاران شمال کشور

رئیس سازمان چای با اشاره به پرداخت ۵۱ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران گفت: بالغ بر ۵۳ هزار و ۷۸۸ تن برگ سبز چای خریداری شده است.

پرداخت نیمی از مطالبات چای‌کاران شمال کشور

به گزارش مملکت آنلاین، حبیب جهانساز، با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۵۳ هزار و ۷۸۸ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است، اظهار کرد: ۸۷ درصد برگ سبز خریداری شده معادل ۴۷ هزار تن درجه یک است.

وی ۱۳ درصد برگ سبز خریداری را درجه دو دانست و افزود: ارزش برگ سبز خریداری شده بالغ بر ۷۳۵ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور در گفت وگوی خبری، از پرداخت بخش دیگری از مطالبات چایکاران خبر داد و عنوان کرد: طی این هفته ۴۶ میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران واریز شد و لذا مجموع پرداختی های ما به بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان رسید.

جهانساز، با اشاره به پرداخت ۵۱ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران، خاطرنشان کرد: از این میزان برگ سبز خریداری شده تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۲ تن چای خشک تولید شده است.

وی از پیش بینی خرید بالغ بر ۱۳۰ هزار تنی برگ سبز چای خبر داد و اضافه کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی برداشت برگ سبز هستیم.

رئیس سازمان چای همچنین از آغاز چین دوم طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و بارندگی های اخیر، برگ سبز خوبی داریم و لذا چایکاران نسبت به چیدن برگ سبز کیفی تر اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر