۱۵۰ شهر کشور پزشکی قانونی ندارد

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: با توافق وزارت بهداشت، برای ۶۹ شهرستان، ۶۹ سهمیه دانشجوی پزشکی در نظر گرفته شد تا این افراد پس از پایان تحصیلات پزشکی، بر اساس تعهدی که دارند در شهرستان‏‌های کم برخودار و محروم، فعالیت و خدمت کنند.

۱۵۰ شهر کشور پزشکی قانونی ندارد

به گزارش مملکت آنلاین، عباس مسجدی با اشاره به کمبود کادر پزشکی در سازمان پزشکی قانونی گفت: درحال حاضر ۱۵۰ شهرستان در کشور مرکز قضایی دارد، اما پزشکی قانونی ندارد. 

مسجدی افزود: در بسیاری از شهر‌ها مراکز به صورت تک پزشک فعال هستند که نیروی جایگزین ندارند و در بسیاری از شهر‌های پرجمعیت هم حجم پرونده ‎های موجود بیش از ۳ برابر استاندارد‌های کاری تعریف شده است. 

وی با اشاره به مشکلات کار در پزشکی قانونی گفت: هیچ مراجعه کنند‌ه‌‌ای در زمان مراجعه به ما خوشحال و دارای وضع مناسب روحی و روانی نیست؛ چرا که یا عزیزش را از دست داده، یا مصدوم و مجروح حادثه‌ی تصادف و یا نزاع است؛ لذا در حین دریافت خدمت، حزن و اندوه آن به پزشکان و سایر همکاران نیز منتقل می‌‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: این عدم جذابیت باعث شد تا حتی در فراخوان‌‌های استخدامی که اعلام کردیم، متقاضی به تعداد کافی اعلام آمادگی نکند و نتوانستیم طبق مجوز‌هایی که در اختیار داشتیم، نیرو جذب کنیم.

وی گفت: با توافق وزارت بهداشت و درمان، برای ۶۹ شهرستان، ۶۹ سهمیه دانشجوی پزشکی در نظر گرفته شد تا این افراد پس از پایان تحصیلات پزشکی خود بر اساس تعهدی که دارند در شهرستان‌‌های کم برخودار و محروم، فعالیت و خدمت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر