سازمان بنادر و دریانوردی از واگذاری ۲۶ پایانه بندری کشور به بخش خصوصی خبرداد

رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از سال ۸۲ به عنوان زمان آغاز طرح واگذاری پایانه‌های بندری به بخش خصوصی، تاکنون ۲۶ پایانه بندری اعم از پایانه‌های کانتینری، جنرال کارگو و غلات به بخش خصوصی واگذار شده است.

سازمان بنادر و دریانوردی از واگذاری ۲۶ پایانه بندری کشور به بخش خصوصی خبرداد

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا آذرباد در نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بندر بوشهر اظهار کرد: این واگذاری ها در اجرا اصل ۴۴ قانون اساسی است که همچنان این روند در بنادر کشور تداوم دارد.

وی افزود: اکنون ۱۸ شرکت کار راهبری پایانه‌های عملیاتی بنادر را بر عهده دارند که این پایانه‌ها عملیات باربری و انبارداری در بنار جنوب و علاوه بر این‌ها خنکاری در بنادر شمالی را بر عهده دارند.
رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در فرایند واگذاری پایانه‎‌های بندری به بخش خصوصی تمامی فعالیت‌‍‌های تصدی گری در قالب قرارداد به بخش خصوصی واگذار شدند که این روند به ارتقا کیفیت خدمات بندری و رضایت مندی مشتریان منتج شده است.
آذرباد افزود: در این قراردادها سعی شده تا تمامی الزام‌ها برای انجام بهینه خدمات بندری پیش بینی شود.
وی گفت: نظارت بر اجرای دقیق مفاد و تعهدات بخش خصوصی در قراردادهای بندری و ارزیابی عملکرد آنها از اهم موضوع‌های است که به بهبود ارائه خدمات منجر شده است.
رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مشتریان بندری اکنون با بخش خصوصی روبرو هستند که سازمان بنادر و دریانوردی به سهم خود همواره تلاش دارد قراردادها به نحوی تنظیم شود که رضایت مندی حداکثری مشتریان سازمان تامین شود.
وی اضافه کرد: این قراردادها هر ساله موردبازنگری قرار می‌گیرد تا با نظارت دقیق بر مفاد این قراردادها با رویکردی برد - برد خدمات بندری به بهترین نحو ممکن محقق شود و سوانح و چالش‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.
آذرباد تصریح کرد: در حوزه خدمات بندری، از حیث کنترل و نظارت بر رعایت استانداردها و شناسایی انحراف احتمالی بسیار مهم و ضرورتی اجتناب ناپذیر است چراکه در غیر این صورت اختلال جدی در فعالیت‌ها رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر