یارانه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد / وزیر رفاه جزئیات را اعلام کرد

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی از افزایش ۸۰ هزار تومانی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک نخست جامعه خبر داد.

یارانه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد / وزیر رفاه جزئیات را اعلام کرد

به گزارش مملکت آنلاین، سید صولت مرتضوی روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون بودجه ١۴٠١ تکلیف کرده بود مابه التفاوت ارز ترجیحی به صورت کالابرگ و روش های دیگر اجرایی شود.

وی گفت: لازمه اجرای این قانون بسترسازی بود و فراهم شدن زیرساخت بود که در نهایت در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد و بعد از پاسخ مثبت در چند استان، در سراسر کشور بستر آماده شد، اما با اقبال عمومی مواجه نشد و درصد کمی با کالابرگ همراه شدند.

مرتضوی اضافه‌کرد: با ایجاد مشوق‌های جدید و پیش بینی منابع، مقرر شد میزان یارانه یارانه بگیران در سه دهک اول افزایش ٢٠ درصدی داشته باشد؛ این ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان است که لازمه برخورداری از آن استفاده از کالابرگ است. در صورتی که افراد سه دهک نخست ۷۰ درصد مبلغ یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند مشمول افزایش ٢٠ درصد می شوند.

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی ادامه‌داد: یک ماه زودتر یارانه در سامانه ملی اعتبار واریز می شود و افراد می توانند در زمان مشخص از کالابرگ بهره مند شوند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره تغییر دستمزد کارگران، گفت: بر اساس قانون تصمیم گیرنده دستمزد، شورای عالی کار است که دستمزد برای سال ۱۴۰۲ تعیین و ابلاغ شده است و بنای دولت طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهتمام به مهار تورم است.

مرتضوی افزود: آمارهایی از مراکز رسمی اعلام شده که با شیب ملایم، تورم مدیریت می شود و امیدواریم با کاهش تورم سفره کارگران رونق بگیرد.

وی تاکید کرد: تصمیم شورای عالی کار لازم الاجراست و اگر مباحثی مطرح شود در شورای عالی کار تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر