بانک‌ها سریعا اموال مازاد خود را واگذار کنند

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور، در نامه هشداری خطاب به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، تاکید کرد تا بر اساس قانون هرچه سریع‌تر اموال مازاد خود را واگذار کنند.

بانک‌ها سریعا اموال مازاد خود را واگذار کنند

به گزارش مملکت آنلاین، ستار شیرعالی از افزایش تمایل بانک‌ها به نگهداری و حتی تملک سهام بنگاه‌های دارای فعالیت غیربانکی و هدایت منابع در اختیار به سمت بنگاه‌ها انتقاد و اعلام کرد برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به منابع تأمین مالی شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه تبدیل شده‌اند و بررسی‌ها حاکی از نقض حدود تعیین شده مقام ناظر (بانک مرکزی) در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات برای این بنگاه‌ها (موضوع آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط) است.

شیرعالی اضافه کرد : براساس این گزارش، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری طبق بند ب ماده ١٦ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی موظفند در مدت ٣ سال، اموال مازاد را واگذار کنند در غیر این صورت مشمول مجازات‌هایی خواهند شد.

همچنین به گفته ­بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور، براساس ماده ۳۴ قانون پولی و بانکی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز به خرید سهام و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها بیش از حد تعیین‌ شده بانک مرکزی نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر