ایران در هفتاد و ششمین مجمع جهانی سلامت حضور می‌یابد

سخنگوی وزارت بهداشت از برگزاری هفتاد و ششمین مجمع جهانی سلامت از ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خردادماه در ژنو خبر داد و گفت: وزیر بهداشت کشورمان در این اجلاس که با حضور وزرای بهداشت کشورهای جهان برگزار می شود، حضور می یابد و رویکرد اصلی در این سفر، تقویت دیپلماسی سلامت جمهوری اسلامی ایران است.

ایران در هفتاد و ششمین مجمع جهانی سلامت حضور می‌یابد

به گزارش مملکت آنلاین و بنابر اعلام وبدا، پدرام پاک آیین با اعلام این خبر اظهار داشت: در این اجلاس، دکتر عین‌اللهی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، گزارش پیشرفت‌های کشورمان را در حوزه سلامت ارائه می‌کنند و علاوه بر سخنرانی در مجمع جهانی بهداشت، در اجلاس کشورهای غیر متعهد و همین طور اجلاس کشورهای عضو گروه اکو، شرکت و توافقات دو جانبه و چند جانبه را در حوزه سلامت با کشورهای دوست پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: اتفاق مهم در حاشیه این رویداد بین المللی، برگزاری نشست کشورهای گروه پنج (G5) شامل همسایگان ایران است که پیام مهمی از حیث مشارکت این کشورها برای مهار بیماری‌های واگیردار و تبادل تجربیات نظام‌های سلامت منطقه با نقش آفرینی جمهوری اسلامی خواهد داشت.

به گفته دستیار وزیر بهداشت، اصلی‌ترین محورهای مجمع جهانی سلامت شامل پوشش همگانی خدمات سلامت در کشورهای عضو، تلاش برای افزایش آمادگی در مقابله با بحران های سلامت در مقیاس جهانی و ارتقای تندرستی و شاخص های سلامت است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: پیگیری وضعیت سلامت در فلسطین اشغالی و اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حق حیات و حق بر سلامت فلسطینیان از راهبردهای ایران در این اجلاس است.

پاک آیین یادآور شد: ملاقات و امضای تفاهم نامه های دو یا چندجانبه در حوزه همکاری های بهداشتی، آموزشی، دارویی و گردشگری سلامت با کشورهای دوست در آمریکای جنوبی، شرق و غرب آسیا و آفریقا و وزرای بهداشت برخی دولت های منطقه، بخش هایی دیگر از برنامه های سفر وزیر بهداشت به ژنو خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر