بزودی، راه آهن بستان آباد به خاوران افتتاح می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: طرح ریلی بستان آباد تا خاوران به زودی افتتاح می‌شود.

بزودی، راه آهن بستان آباد به خاوران افتتاح می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، عباس خطیبی گفت: طرح راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز یکی از طرح‌های مهم و اساسی است که نواقص آن در سال‌های مختلف پیگیری شده و بخش مهمی از کریدور غرب به شرق کشور است که عملا شرایط تردد ریلی را از مرز سرخس به سمت تهران و همچنین به تبریز و در ادامه به مرز‌های شمالی غربی کشور آسان می‌کند.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه هاگفت: این مسیر میانبر؛ ۱۱۴ کیلومتر از طول کریدور را کوتاه می‌کند و زمان سفر را حدود ۴ ساعت کاهش می‌دهد.

خطیبی گفت: در این طرح ۴۴ کیلومتری؛ حدود ۱۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکی و حدود ۳۵۰ هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی و ۶ هزار تن ریل گذاری انجام شده و ریل‌هایی که مصرف شده تولید داخلی و ملی بوده است.

وی گفت: در این طرح همچنین ۲۶ دستگاه سوزن از تولید ایرانی و ۸۵ هزار اصل تراورس استفاده شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: پیش بینی می‌شود به صورت سالایانه در این طرح حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

خطیبی گفت: برآورد‌ها برای کاهش آلاینده‌ها در این پروژه به صورت سالانه حدود ۲ هزار تن است و در خصوص خسارت سوانح جاده‌ای پیش بینی می‌شود با توجه به جذابیتی که این مسیر جدید ریلی برای استان آذربایجان شرقی به وجود می‌آورد سالیانه ۲۲۲ میلیارد تومان از خسارات‌ها را کاهش دهد.

خطیبی گفت: محدوده فاز اول این طرح که فاصله میانه تا بستان آباد است در سال ۹۸ به افتتاح و بهره برداری رسیده و بخش دوم که شامل محدوده بستان آباد تا خاوران است به زودی افتتاح می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور بااشاره به اینکه این طرح ریلی علاوه بر رویکرد باری جنبه مسافری آن بسیار بالاست گفت: ایستگاه خاوران در منطقه شرقی تبریز قرار دارد و با افتتاح این طرح مسافران استان آذربایجان شرقی و استان‌های هم جوار می‌توانند از این مسیر ریلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر