پرداخت مالیات تا چهار قسط برای مودیان مالیاتی

مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران درباره قوانین پرداخت مالیات و چگونگی پر کردن اظهارنامه مالیاتی توضیحاتی داد. به گفته او مودیان مالیاتی می توانند تا چهار قسط مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.

پرداخت مالیات تا چهار قسط برای مودیان مالیاتی

به گزارش مملکت آنلاین، محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران درباره قوانین پرداخت مالیات و چگونگی پر کردن اظهارنامه مالیاتی توضیحاتی داد.

به گفته او مودیان مالیاتی می توانند تا چهار قسط مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.

وی گفت: همان طوری که می دانیم موقع تسلیم اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۲ برای ۱۴۰۱،  بنابراین همه مستحضر باشند که هر چه زودتر  حساب و کتاب های خودشان را جمع بندی کنند و تقریبا یک بیلان یا ترازنامه در بیاورند بدانند که سود و زیان شان چگونه است که براساس آن اظهارنامه شان را تا ۳۱ خرداد ماه به  سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند، در هر حال اگر قانون گذار گفته که اگر روز ۳۱ خرداد روز تعطیل واقع گردید می توانند روز بعد اظهارنامه شان را به سازمان مالیاتی کشور از طریق سایت tax.gov.ir تا ۱۲ شب  ارسال کنند ،  اگر به هر دلیلی  نتوانستند اظهارنامه شان را تحویل بدهند ،  اظهارنامه شان را برای سازمان امور مالیاتی به آدرسی که در پرینت شان هست برای سازمان امور مالیاتی پست کنند، بنابراین اول سعی کنند به صورت سیستمی بفرستند که اگر به هر دلیلی نشد می توانند این کار رانجام بدهند. همانطوری که مستحضرید دراجرای آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم فعالان اقتصادی به سه گروه تقسیم شدند گروه سوم که احتمالا یک توافقنامه ای یک تفاهم نامه ای که مابین سازمان و اتاق اصناف که احتمالا انجام خواهد گرفت که به نام تبصره ماده ۱۰۰ است اگر آن تبصره را ما به تعامل برسیم با سازمان مالیاتی ،  گروه سوم آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ که انشاالله امسال با توجه به قانون بودجه ما فکر می کنیم ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است می توانند در دل تبصره ماده ۱۰۰ بیایند اظهارنامه شان را براساس توافقی که خواهد شد یا با صفر است یا با هر افزایشی هست آن را هم حساب و کتاب بکنند و اظهارنامه شان را به سازمان امورمالیاتی تسلیم کنند.

او درخصوص تقسیم بندی مودیان گفت: تقسیم بندی این بود که هم تبصره ای بودند دوستان من که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار اظهارنامه در این باره گرفته می شود از محل تبصره ماده ۱۰۰ اگر گرفته بشود معمولا سازمان مالیاتی می تواند تا چهار قسط از مودیان مالیاتی دریافت کند ، تقسیط کند بگوید تا چهار قسط هم می توانید بدهید. یعنی چی ؟ یعنی در سنوات قبل سی چهل درصدش را به صورت  نقد تا آخر خرداد ماه  می دادیم ، مابقی را در چهار قسط به سازمان امورمالیاتی به صورت مساوی تقسیم می کردیم و پرداخت می کردیم ، البته در آن دستورالعمل هایشان نوشته می شد که کسانی که این قسطهایشان را پرداخت نکردند مانع از قطعی شدن پرونده شان نیست ولی جرائم شان را از ایشان برابر قانون ماده ۱۹۰ مطالبه خواهد شد. همراه با جرایم مشمول خواهند گرفت این یکی از دو سه تا بندی هست که در این جا تبصره ما همه سال از سال ۱۳۶۴ که بنده در خدمت اصناف کشور هستم در خدمت سازمان مالیاتی باهم بودیم این گونه توافق کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر