اعلام برنامه‌های هفته زمین پاک

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های هفته زمین پاک را اعلام کرد.

اعلام برنامه‌های هفته زمین پاک

به گزارش مملکت آنلاین، محسن نقیلو با بیان اینکه  هدف از برگزاری هفته زمین پاک (از ۲ تا ۸ اردیبهشت) فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستدار زمین است که سلامت کره زمین و محیط آن را تضمین می کنند، اظهار کرد: شعار هفته زمین پاک در سال جاری، «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز » انتخاب شده است.
 وی آگاه سازی، فرهنگسازی، جلب مشارکت همگانی و ایجاد گفتمان مشترک را لازمه حفظ کره زمین و اکوسیستم آن دانست و افزود: برنامه‌های هفته زمین پاک در راستای افزایش مسوولیت پذیری یکایک شهروندان، مسئولان و برنامه‌ریزان در جهت ارتقای سلامت سیاره زمین پیش بینی شده است.  
نقیلو در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته تصریح کرد: در هفته زمین پاک، مدیران کل و معاونین حفاظت محیط زیست استان‌ها در مدارس استان خود سخنرانی می‌کنند و در مراسم صبحگاهی «زنگ زمین پاک» نواخته خواهد شد.
به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، در این هفته علاوه بر افتتاح پروژه‌های مرتبط با هفته زمین پاک از دستگاه‌های برتر و سمن‌های فعال و برتر در این حوزه تقدیر خواهد شد.
نقیلو افزود: تولید و پخش محتوای مرتبط با اهمیت تفکیک زباله از مبدا و ممانعت از به جا ماندن زباله در طبیعت توسط شهروندان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن عید فطر با هفته زمین پاک و افزایش سفرهای هموطنان بعد از ماه مبارک رمضان، اقدام ملی مسیر سبز -ایران پاک که به مناسبت نوروز و سال جدید آغاز شده بود تا پایان شهریورماه  تمدید خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در این هفته خانه‌های محیط زیست تلاش خواهند کرد نسبت به تبیین اقدامات دولت و مردمی سازی محیط زیست اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هفته زمین پاک هرساله در کشور ما همزمان با دیگر کشورهای جهان از ۲ تا ۸ اردیبهشت ماه گرامی داشته می شود. این هفته فرصتی مغتنم است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی خواهد رسید و توجه به آن نقش انکارناپذیری را در نهادینه ساختن باور و اراده انسان برای داشتن و حفظ محیطی سالم دارد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر