تجارت ایران و عمان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: پارسال صادرات کالا‌های ایران به عمان تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش یافت و مجموع تجارت دو کشور به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید.

تجارت ایران و عمان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، شهلا عموری گفت: عمان یکی از پنج شریک تجاری اصلی ایران در میان کشور‌های همسایه محسوب می‌شود. توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا و نقشه راه تجاری بین دو کشور از جمله موضوعات مورد پیگیری اتاق بازرگانی ایران و عمان است.

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در ادامه افزود: بر اساس برنامه ارائه شده از سوی دولت سیزدهم، اولویت نخست تجاری کشور، بهبود سطح روابط تجاری با کشور‌های همسایه و استفاده از تمام ظرفیت‌های این بازار‌ها است و از این رو ارتقای روابط تجاری با کشور عمان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

عموری با بیان کاهش هزینه ثبت شرکت تجاری در عمان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، کاهش هزینه‌های ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه گذاران خارجی از اول ماه آوریل ۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ۱۴۰۲) اجرایی شده است. این اقدام دولت عمان فرصت مناسبی جهت توسعه تجارت خارجی با این کشور برای تجار و بازرگانان ایرانی است.

همچنین وی در ادامه افزود: در سال گذشته صادرات ایران به عمان تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، حجم صادرات کالا‌های ایرانی به عمان از حدود ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته و مجموع، روابط تجاری دو کشور به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر