روحانی: حضور مردم قدرت ملی را نشان می‌دهد

رییس جمهوری با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند ناآرامی های ناشی از افزایش قیمت بنزین ماهها به طول می انجامد، گفت: حضور مردم و مشت گره کرده آنها بار دیگر قدرت ملی را نشان داد و دشمنان را مایوس کرد.

روحانی: حضور مردم قدرت ملی را نشان می‌دهد

به گزارش مملکت‌آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی و پس از افتتاح چندین طرح عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: اطلاعاتی که در اختیار داشتیم، نشان می داد که دشمن از دو سال پیش چه سرمایه گذاری عظیمی را در این زمینه کرده بود و با ارسال پول، تجهیزات و  بمباران تبلیغاتی از یک سود و فشار سنگین اقتصادی از سوی دیگر تلاش داشت برنامه خود را عملیاتی و مردم را ناراضی کند.

وی افزود: دشمنان آرزوهایی را در سر می پرواندند و فکر می کردند اگر حادثه ای پیش آید کار نظام تمام است.

رییس جمهوری با اشاره به راهپیمایی خودجوش مردم تبریز در محکوم کردن اغتشاشات هفته گذشته اظهار داشت: دیروز خدمت مقام معظم رهبری بودم موقع خداحافظی به ایشان گفتم که عازم تبریز هستم، ایشان فرمودند مردم تبریز راهپیمایی بسیار شکوهمندی انجام دادند.

وی افزود: راهپیمایی های مردمی که از تبریز و زنجان شروع شد و در سراسر کشور مردم این حرکت را انجام دادند، جای سپاسگزاری و تشکر دارد و نشان می دهد مردم برای کشور، نظام، امنیت، ناموس و استقلال خود واقعا با همه وجود فداکارند و دشمن را مایوس کردند.

رییس جمهوری اظهار داشت: وقتی در شب جمعه اصلاح قیمت انرژی آغاز شد، دشمنان در این فاز نبودند که چه خبر است و  از غروب جمعه برخی حرکت ها مشاهده شد. اینها با همه قدرت از شب شنبه با همه توان وارد عمل شدند و فکر می کردند این موضوع ماهها طول می کشد.

روحانی با بیان اینکه دشمنان تصور می کردند که کشتار و جنگ داخلی رخ می دهد، افزود: فکر می کردند با تخریب و آتش زدن یک بانک، بیمارستان و تخریب اموال مردم می توانند استقلال و آزادی را بگیرند و مردم را تسلیم کنند.

وی تاکید کرد: مردم بزرگوار ما به دنیا با صراحت و عمل خود نشان داد این ملت در برابر فشار و توطئه خارجی تسلیم نمی شود؛ البته ممکن است نقدهایی داشته باشند و این حق را هم دارند که نقد و نصیحت خود را بیان کنند اما اینکه عده ای بخواهند از شرایط پیش آمده سوء استفاده کنند و امنیت مردم را بگیرند، پذیرفتنی نیست.

رییس جمهوری با بیان اینکه اغتشاشگران حتی به کودکان و مدرسه ها هم رحم نکردند، اظهار داشت: وقتی عده ای مزدور، وابسته و اوباش اینچنین رفتار می کنند، بهترین پاسخ را مردم می دهند.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: البته نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی ما در صحنه بودند ولی آن مشت گره کرده مردم و قدرت ملی را حضور مردم نشان می دهد.

روحانی از مردم و مسئولان شهر تبریز بخاطر خلق راهپیمایی حماسی و عظیم در این شهر در محکومیت اغتشاشات قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: هرچه ما خدمت بتوانیم به این مردم کنیم در برابر عظمت آنان بسیار ناچیز است اما توان خود را به کار می بریم.

 

طرح‌های ریلی در اولویت دولت است

رییس جمهوری در ادامه با اشاره طرح هایی که امروز در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید، گفت: یکی از طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید، راه آهن میانه - بستان آباد بود که باید مسئولان تلاش کنند این طرح سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

وی با یادآوری اینکه افتتاح طرح های ریلی در دولت تدبیر و امید تحولی را در بخش ترانزیت و حمل و نقل ایجاد کرده است، گفت: راه آهن همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و بستان آباد از جمله طرح های ریلی بودند که در سال های اخیر افتتاح شده اند.

روحانی از طرح‌های راه آهن رشت به آستارا و راه آهن چابهار به زاهدان به عنوان دو طرح ریلی دیگر دولت نام برد که هر دو در زمینه ترانزیت کالا در مسیر شمال - جنوب اهمیت بالایی دارند و تلاش می شود در سال‌های آتی به بهره برداری برسند.

به گفته وی، طرح راه آهن رشت – آستارا با مشارکت جمهوری آذربایجان در دست اجراست و برای طرح راه آهن چابهار – زاهدان نیز ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

روحانی اظهار داشت: توسعه ریلی از ابتدای دولت یازدهم در دستور کار دولت بوده است زیرا هم از نظر محیط زیست و هم ترانزیت و حمل و نقل کالا و مسافر مزیت دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه آذربایجان و جایگاه آن در صادرات و ترانزیت کالا، اظهار داشت: اینکه استاندار گفت امسال سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از آذربایجان شرقی محقق می شود خبر بسیار خوبی است و نشاندهنده حرکت مردم و تلاش مسئولان است و امیداوریم این تحرکات زیربنایی اقتصادی ادامه یابد.

 

محیط زیست و سلامت مورد تاکید دولت است

رییس دولت دوازدهم اظهار داشت:‌ برخی فکر می کنند دولت تدبیر وامید فقط در مذاکرات سیاسی فعال بود بلکه بزرگترین طرح بهداشت و درمان در تاریخ ایران در این دولت انجام شد و اجرای طرح تحول سلامت سبب کاهش باری که بر دوش مردم بود، شد.

روحانی بیمه شدن همه مردم ایران را از دیگر مزیت های طرح تحول سلامت بیان کرد و اظهار داشت: خیلی از سران اروپایی به من می گویند که سالهاست نتوانسته اند این طرح را انجام دهند و از همین رو موجب شگفتی دنیا شد.

وی با اشاره به اقدام های دولت در زمینه محیط زیست گفت: این دولت، دولت محیط زیست است؛ توسعه راه آهن و افتتاح پالایشگاههایی که بنزین و گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ تولید می کنند که حدود ۸۰ میلیون لیتر در روز است، به منزله حفظ محیط زیست است.

وی به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: به گفته مسئولان  ارتفاع آب نسبت به پارسال ۹۳ سانتیمتر زیاد شده و وسعت آن هزار کیلومتر بیشتر شده است.

وی دولت تدبیر و امید را دولت محیط زیست، بهداشت و درمان، ریل و راه آهن، ارتباطات و زیرساخت خواند و گفت: امروز در روستاها همه با اینترنت با دنیا در ارتباط هستند؛ در همین چند روز که مسئولین بخاطر مسایل امنیتی فتیله اینترنت را پایین کشیدند دیدید چقدر مردم سختی و مشکلات داشتند؛ البته امروز بخش بزرگی از کشور متصل شد و بقیه هم انجام می شود.

روحانی یکی از دستاوردهای توسعه دیجیتال در کشور را ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و گفت:  در همین ۶ سال اخیر بیش از ۶۰۰ هزار شغل با فضای مجازی ایجاد شده و تحولات بسیاری در زندگی مردم بوجود آمده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر