نگاه به نامحرم در فضای مجازی و حقیقی، نور چهره را از بین می‎برد

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر کسی از معاصی دوری کند و به نامحرم نگاه نکند خداوند چهره‌اش را نورانی خواهد نمود و نگاه به نامحرم چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی نور را چهره را زایل می‌کند.

نگاه به نامحرم در فضای مجازی و حقیقی، نور چهره را از بین می‎برد

به گزارش مملکت‌آنلاین، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در کتاب جهاد النفس وسایل الشیعه روایات بسیار نایابی در خصوص سیر و سلوک بیان‌شده است که راه عرفان را برای انسان نشان می‌دهد.


وی افزود: در این کتاب در روایتی به سه نکته اساسی، مهم و مبتلابه اشاره‌شده است و راه چهارمی نیز ندارد لذا باید به همین سه نکته بسیار اصولی توجه جدی و عمیق شود.


سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نکته اول این است اگر کسی تمام هم‌وغم و تلاشش برای آخرت باشد خداوند غم دنیایش را مرتفع خواهد کرد لذا انسان باید تمام تلاشش معطوف به انجام تکالیف باشد و خداوند هم وعده داده است که رازقیت خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.


مؤمنی تأکید کرد: دستور دوم در خصوص باطن افراد است و روایت توصیه می‌کند اگر کسی باطن خود را آراسته به معنویت نماید خداوند ظاهر فرد را نیز منور به نور معنویت خواهد کرد.


وی افزود: اگر کسی از معاصی دوری کند و به نامحرم نگاه نکند خداوند چهره‌اش را نورانی خواهد نمود و نگاه به نامحرم چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی نور را چهره را زایل می‌کند.


استاد حوزه علمیه یادآور شد: توصیه سوم روایت نیز این است که اگر کسی رابطه خود را باخدا اصلاح نماید، رابطه‌اش با مردم نیز اصلاح خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: اگر انسانی رابطه‌اش با خداوند بر مبنای حقیقت و عبودیت استوار شود، محبوب قلوب مردم می‌شود و اصلاً نیازی ندارد برای به دست آوردن جایگاه جای حق و باطل را عوض نماید .

بدبخت کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد
سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بدبخت کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیا بفروشد و بدبختر از این کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشد و برای خوش‌خدمتی به دیگران حقیقت را کتمان نماید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر