وزیر کار:

دولت سیزدهم ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در یکسال و نیم گذشته که از عمر آن می گذرد، ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک های عامل را پرداخت کرده است.

دولت سیزدهم ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد

به گزارش مملکت آنلاین،سیدصولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و نشست صمیمی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران مازندران در ساری، از پیش‌بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبرداد.

وی مجموع مطالبات انباشت شده صندوق ها از دولت را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در یک بازه زمانی، دولت سیزدهم علاوه بر پرداخت ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته، ۹۰ هزار میلیارد تومان نیز از سهام شرکت نفت شازند اراک را بابت مطالبه‌های معوقه اختصاص داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از طلب‌کارهای عمده دولت را صندوق‌های بازنشستگی دانست و بیان کرد: در سنوات گذشته تعهدات گسترده‌ای در حوزه بازنشستگی برای دولت ایجاد شد که منابع آن تامین نشده است اما در این دوره کسورات بازنشستگان پرداخت شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌های لازم از تهاتر نفت و از محل واگذاری سهام شرکت‌ها در این حوزه، برای مطالبه صندوق‌ها صورت گرفته است تا در سال آینده نیز بتوانیم از مطالبات جامانده را از دولت بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی نبود تعادل مصارف به منابع است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع خوبی برای کمک به رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شده است.

مرتضوی با بیان اینکه ناکارآمدی‌هایی در سنوات گذشته انجام شده است اما دولت سیزدهم سخاوتمندانه منابع خوبی را در بودجه برای بازنشستگان پیش‌بینی کرده است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دست صندوق‌های بازنشستگی از جیب دولت خارج شود.

وی از افزایش خدمات درمانی بازنشستگان در دولت سیزدهم خبرداد و افزود: مقدمات توسعه خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در دولت سیزدهم فراهم شد و اکنون بازنشستگان می‌توانند از هر مرکز درمانی طرف قرارداد از خدمات بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دولت سیزدهم همسو با اسناد بالادستی نظام اسلامی، اقدامات گسترده‌ای در عرصه‌های رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی انجام شده است.

مرتضوی با اشاره به اهمیت حکمرانی بازار کار در تحقق ایجاد یک میلیون شغل اظهار کرد: در این راستا با بسیج همه امکانات و بهره گیری مطلوب از ظرفیت های موجود، تلاش می‌شود بیکاری جوانان را کاهش دهیم.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت مردمی سیزدهم، نظارت میدانی بر ایجاد اشتغال، ایجاد پایگاه اطلاعات شغلی، کاهش زمان صدور مجوزها، توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای در قالب زیست‌بوم‌ ملی اشتغال انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سهم تعاون در اقتصاد، گفت: تعاونی‌ها می‌توانند در تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن، دولت مردمی سیزدهم را یاری کنند.

مرتضوی افزود: برای اولین بار در بودجه اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت جامع در راستای توسعه مناطق مختلف کشور مورد بازنگری قرار گرفته است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی روز پنج شنبه در قالب سفری ۲ روزه به مازندران سفر کرد.

وی پس از بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران حضور یافت.‌

بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران است.

افتتاح و بازدید از چند پروژه بزرگ صنعتی، آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر ۲ روزه به مازندران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر