ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه شد

مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی و ۹۹ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.

ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه شد

به گزارش مملکت آنلاین،  دهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی (شناوری) به نیروی دریایی سپاه مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی و ۹۹ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در شهر بندرعباس با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

شناورهای موشک‌انداز از کلاس شناورهای عاشورا و صارق هستند که از شناورهای راکت انداز به شناورهای موشک‌انداز ارتقا پیدا کرده‌اند.

متخصصان جوان ایرانی برای نخستین بار در جهان است که توانسته‌اند شناورهایی با چنین امکاناتی را طراحی کند.

این شناورها با قدرت مانور بسیار بالا در شرایط مختلف آب‌وهوایی می‌توانند عملیاتی شوند.


ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی نیز یک ناو کاملا ایرانی ، سنگین، چند منظوره و دوربرد هست که قابلیت حمل بالگرد، انواع پهپاد، شناورهای موشک‌انداز و هم‌چنین سامانه‌های موشکی پدافندی و راداری را دارد.

برد موشکی این شناور ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور هایی با این ویژگی طراحی شده است.

طول ۲۴۰ متر  ، عرض ۳۲ متر ، تناژ  سبک ۱۴۰۰۰ تن ، ظرفیت بارگیری ۴۱۰۰۰ تن و انواع سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا و .... بر روی آن نصب شده است.

شناور موشک انداز سلمان فارسی مجهز به موشک‌های برد بلند با سرعت ۶۵ نات و شناور های عملیاتی دارای سرعت بالای ۹۰ نات در کلاس طارق همراه با شناور های آمبولانسی با مأموریت امداد و انتقال و شناور آتش نشان با مأموریت اطفای حریق از جمله تجهیزات الحاق شده به نیروی دریایی سپاه در این مرحله بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر