مالیات ارزش افزوده بیش از دو برابر افزایش یافته است

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ۴۷ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده سال گذشته، امسال به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

مالیات ارزش افزوده بیش از دو برابر افزایش یافته است

به گزارش مملکت آنلاین، داود منظور ظهر پنجشنبه در آیین بهره برداری از پارک بزرگ مالیات در شهر سلطانیه، گفت: امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شد.

وی افزود: ۴۷ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده سال گذشته، امسال به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که این رشد ناشی از افزایش یک درصد سهم شهرداری و همچنین پوشش مالیاتی مجموعه ادارات مالیات است.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سال‌ها جای خالی توسعه شهرها از محل مالیات خالی بود که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث شده نظام مالیاتی در آبادانی کشور نقش ممتازی را ایفا کند.

منظور با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه ای با تکیه بر درآمدهای مالیاتی، سهم مشترک مردم در دریافت خدمات عمومی است که از طرف حاکمیت عرضه می شود، افزود: به برکت این وجوه پرداختی شاهد توسعه فعالیت های عمرانی در همه جای کشور هستیم و امیدواریم با رشد وصول مالیات بتوانیم این ایفای نقش را بیش از پیش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی چشمگیری در استان وجود ندارد، ادامه داد: سهم استان زنجان از درآمد ناخالص ملی یک درصد ولی سهم استان در پرداخت مالیات ۱.۵ درصد است.

پارک مالیاتی سلطانیه هفت هکتار وسعت دارد و پیش بینی شده است که فازهای بعدی آن از محل منابع ارزش افزوده مالیاتی تکمیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر